שאלה: מאת עמי: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר צו ה' ניסן ה'תשע"ב שלום וברכה אל עמי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. דע לך כי בפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קצ"א) אשר בזה העולם יכולים לחיות שני בני אדם זה יושב בגן עדן וזה יושב בגיהנום, היינו אחד בורח תמיד רק אל הקדוש ברוך הוא ואינו רוצה כלום רק את אמתת מציאתו יתברך הרי הוא יושב בגן עדן, וכבר לא איכפת לו משום דבר, אין לו רצון אחר מבלעדי לעשות רצונו יתברך, האדם הזה הוא הכי מאושר, מאחר שכבר לא איכפת לו שום דבר, הוא תמיד מדבר עמו יתברך בתמימות ובפשיטות, ויודע שהוא חייב בכל מה שקורה עמו הן עם אשתו והן עם ילדיו והן מאנשים וכו' אדם כזה יושב תמיד בגן עדן. מה שאין כן אחד שעדיין רחוק מכל זה רוצה כסף, כבוד, ישות, ופירסום, תשומת לב, וכו' וכו' זה סובל בזה העולם רק גיהנום עלי אדמות כי ככל שרוצים רצון אחר מרצונו יתברך אזי יסבול סבל גדול מאד. הבעל שם טוב הקדוש זי"ע אמר כשאדם פגם במחשבה סובל מילדיו כשפגם בדיבורו סובל מאשתו וכשפגם במעשיו סובל מבני אדם, ולכן למה לו להתלונן על מישהו? בשעה שהוא בעצמו חייב בכל מה שעובר עליו. ולכן עיקר העצה רק לחזור בתשובה שלימה אליו יתברך וירבה לדבר עמו יתברך בשפת האם שלו ויתוודה על כל מה שעשה כי עיקר התשובה זהו וידוי דברים כמובא (רמב"ם פרק א' מהלכות תשובה הלכה א') כל המרבה להתוודות הרי זה משובח, וזה שלימות שיחה בינו לבין קונו שהוא תמיד מדבר עמו יתברך ומגלה לו את פנימיות לבבו בלי שום חכמות כלל. ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ד') שהחטאים של האדם נחקקים בתוך עצמותיו והם מעיקים ומציקים לו, אבל בשעה שהוא מתוודה על ידי זה העוונות יוצאות מעצמותיו ומתחיל להאיר לו אורו יתברך בהארה נוראה ונפלאה מאד עד שמרגיש רק את השם יתברך. ועל כן הרגל עצמך רק לדבר עמו יתברך כי רק הוא יתברך מבין אותך ורק הוא אוהב אותך ובזה שתהיה רגיל לדבר עמו יתברך כל החיים שלך ישתנו לטובה. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק חלק ב' סימן קי"ט) אשר העולם שנדמה עולם הזה זה טעות כי אין עולם הזה כלל כפי הצרות והמרירות שעובר על בני אדם, יש או עולם הבא שהוא גן עדן או גיהנום שבני אדם סובלים סבל גדול מכולם. ולכן תשתדל לחיות עם המציאות שיש רק בורא כל העולמים ועל ידי זה תצא מהגלות שלך. אני יודע שבהתחלה יהיה לך קשה לדבר עמו יתברך כי כשאדם חוטא נכנס בו כפירות ואפיקורסות ולכן קשה לו לדבר עמו יתברך וכו', אבל בזה שתשליך את שכלך ותמיד תדבר עמו יתברך בלי שום חכמות ושכל כלל אזי לבסוף הכל יתהפך לך לטובה. רק חזק ואמץ מאד לדבר בכל יום עם אחד מאנשי שלומינו וביחד תחזק עצמך עם עצות של רביז"ל אבל רק בדרך חבר, אל תאמין באף אחד כי טבע של בני אדם שמנצלים אדם שבור ורצוץ וכו'. וזה המעלה של אדם שמציית את רביז"ל ורק מדבר עמו יתברך ומבקש ממנו יתברך כל מה שצריך.
|