שאלה: מאת אבישי: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' קודם החג י"ב ניסן ה'תשע"ב
שלום וברכה אל אבישי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קנ"ה) כשבר ישראל חזק באמונה פשוטה בו יתברך אזי יש לו כח הגודל וכח הצומח ושום בריה לא יכול לשבור אותו, כמו אילן שיש לה שרשים חזקים בתוך הארץ, אזי שום רוח סערה לא יכול לעקור אותה, ואמונה הוא בחינת ארץ כמו שכתוב (תהלים ל"ז ג') שכן ארץ ורעה אמונה. ואז כשהוא חזק באמונה ויודע שהכל ממנו יתברך, דבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו, אלא בהשגחת המאציל העליון. בידיעות אלו אזי הוא אף פעם לא מתעצבן ויש לו אריכת אפים שהוא המדה הטובה של סבלנות, כי הרגע שאדם מחדיר בדעתו, אשר אין בלעדר יתברך כלל והכל לכל אלקות גמור הוא, כי בכל תנועה ותנועה שם אלופו של עולם. (חולין ז.) אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם מכריזין מלמעלה, (יומא ל"ח) ואין מלכות נוגעת במלכות חברתה אפילו כמלא נימא. אזי אדם כזה הוא סבלן וותרן ואינו מפחד משום דבר ואינו נלחץ משום דבר, יש לו סבלנות ואף פעם הוא לא עצבני וכו'. ולכן צריכין לבקש הרבה על אמונה ברורה ומזוככת, וידע שאין לו אף אחד בעולם רק הקדוש ברוך הוא. ואז החיים שלו הם כבר חיים אחרים לגמרי, כי מי שחי עם אמונה ועם תפלה יודע שהכל מושגח רק ממנו יתברך, ומרבה בתפלה ומבקש את כל עינינו רק ממנו יתברך, כי הוא יודע שאין פה שום יד בשר ודם וכו', אדם כזה כבר לא עצבני ויש לו סבלנות והוא ותרן מוותר על הכל, ויודע שכל מאורעותיו הם לטובתו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א סימן ד') שמי שמחזיק בזה אצלו החיים מעין עולם הבא, וטועם טעם עולם הבא בעולם הזה וחי חיים מיושבים ואינו עצבני ואינו דוחק את השעה, ולא נכנס אף פעם בלחץ זו הדחק, וחייו שאננים, ומיושב תמיד בדעתו.
|