שאלה: מאת דור דוד: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ד' לסדר במדבר ב' סיון ה'תשע"ב שלום וברכה אל דור דוד נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אנחנו מוצאים אצל אהרן הכהן כשנשרפו שתי בניו נדב ואביהו, כתיב (ויקרא י' ג') "ויאמר משה אל אהרן הוא אשר דיבר הוי"ה לאמר בקרבי אקדש ועל פני כל העם אכבד וידום אהרן", ודרשו על זה חכמינו הקדושים (ויקרא רבה פרשה י"ב סימן ב') אמר רבי שמואל בר נחמן זה הדיבור נאמר למשה בסיני, ולא נודע לו עד שבא מעשה לידו, אמר משה לאהרן אחי בסיני נאמר לי שאני עתיד לקדש את הבית הזה, ובאדם גדול אני מקדשו, והייתי סבור שמא או בי או בך הבית הזה מתקדש, ועכשיו שני בניך גדולים ממני וממך, כיון ששמע אהרן שבניו יראי שמים הן, שתק, וקבל שכר על שתיקתו, ומנין ששתק שנאמר (ויקרא י' ג') וידום אהרן ומנין שקיבל שכר על שתיקתו שזכה ונתייחד אליו הדיבור, שנאמר וידבר הוי"ה אל אהרן. רואים מזה שיש זמן שצריכים לידום ולשתוק, ולא לשאול שאלות "למה הם"? "ומה חטאו ילדים קטנים"? יש דברים שאנחנו לא מבינים ואי אפשר להבין. ולכן אין לשאול שאלות, ואין לחקור שום חקירות, אלא דבר אחד אנחנו צריכים להתעורר בתשובה שלימה, ולזכור היטב שיש דין ויש דיין, ואין העולם הפקר, וחכמינו הקדושים אמרו (כתובות ל.) תני רבי חייא מיום שחרב בית המקדש אף על פי שבטלו סנהדרין ארבע מיתות לא בטלו וכו', מי שנתחייב סקילה – או נופל מן הגג או חיה דורסתו, ומי שנתחייב שריפה – או נופל בדליקה או נחש מכישו, ומי שנתחייב הריגה – או נמסר למלכות או ליסטים באין עליו, ומי שנתחייב חנק – או טובע בנהר או מת בסרונכי. ולכן על כל אחד ואחד מאתנו לחזור בתשובה שלימה על כל עוונותינו המרובים שעשינו כל מיני שטויות וכו', כי מי יודע אם לא נקבל פתאום מכה כזו שלא חלמנו עליה וכו' וכו', ובזה שנתעורר בתשובה וחרטה אמיתיית, והיה זה שכרם וזכותם של הקדושים שנשרפו וכו', שעל ידיהם נתעוררו אלפים ורבבות יהודים לחזור בתשובה שלימה.
|