שאלה:
מאת דור: התחלתי לחזור בתשובה לפני חמש שנים בערך. תוך כדי השירות הצבאי שלי היתה לי שיחה עם אחד הקצינים שכנראה הציפה לי מחלה או בעיה נפשית. הפסיכיאטרים מאבחנים את זה בתור "פסיכוזה" – איבוד קשר עם המציאות. אני סוחב את הדבר הזה כבר שנתיים וחצי שבמהלכן הכחשתי את מה שקורה לי ולא דיברתי על זה עם אף אחד. לפני חצי שנה דיברתי על זה עם אשתי והעניין התחיל לצוף עם יותר מודעות. יש לי דמיונות, קולות לפני השינה, אני חושב שאנשים יודעים מה אני חושב, כאבים בחזה, חרדות, ועוד… אני סביב זה עשרים וארבע שעות, ולא יכול לצאת מזה. כרגע אני בטיפול עם פסיכיאטרית ובקרוב אני כנראה יכנס לאשפוז יום בירושלים, ובמקביל אני לוקח תרופות. הייתי רוצה לדעת ולקבל טיפים ועצות או אולי אפילו פתרון מהרב. תודה מראש.
השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא.
תשובה:
|
בעזה"י יום א' לסדר חוקת ד' תמוז ה'תשע"ב
שלום וברכה אל דור נ"י
לנכון קבלתי את מכתבך.
הדבר הראשון עליך לדעת שכל דבר יש לזה פתרון, וכל מחלה יש לזה רפואה, זה תלוי רק באדם, כפי שלוקח את עצמו בידיו, וכפי שמציית את החכם, כמו שאמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן ס"ז) מי שאינו שומע ומציית לדברי חכמים אמתיים הוא יכול להשתגע. כי עיקר שגעון של כל המשוגעים הוא רק מחמת שהוא אינו מציית ושומע לדברי הבעלי שכל. כי המשוגע אם היה שומע וציית לדברי אחרים שהם הבעלי שכל בודאי לא היה משוגע כלל, כי אף על פי שלפי רוח שטות ושיגעון שלו נדמה לו בבירור גמור שהוא צריך לילך קרוע ולהתגלגל באשפה וכיוצא בזה מדרכי השטות ושיגעון, אף על פי כן מאחר שהגדול ממנו אומר לו שאינו צריך לעשות כן, אם היה מבטל דעתו נגד דעת הגדול ממנו בחכמה בודאי היה מתבטל כל השגעון שלו. נמצא שעיקר השיגעון הוא רק מחמת שהוא אינו רוצה לשמוע ולציית לדברי חכמים.
וזה סובב בכלליות, אותו דבר בפרטיות היום יש כדורים להרגעה וכו', לפחדים וכו', למתח ועצבים וכו', ולא צריכים להתבייש לקחת את זה, וזה לא מזיק וכו', ואף אחד לא צריך לדעת מזה וכו'.
העיקר תעשה כל מיני פעולות שבעולם להיות בשלום ואהבה עם אשתך, כי היא גרה איתך, והיא צריכה להרגיש איתך נוח וכו', ולכן תכבד ותייקר אותה מאד מאד, אל תפיל עליה שום עול, וחכמינו הקדושים אמרו (בבא מציעא נט.) לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו, שנאמר (בראשית י"ב) "ולאברם הטיב בעבורה" והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא, אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו (תכבדו ותייקרו את נשותיכם כדי שתתעשרו), ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ט) שעיקר העשירות בא בזכות האשה.
ולכן תעשה כל מה שביכולתך לעזור לאשתך כדי שהיא לא תסבול מכל מה שעובר עליך, כי רחמנות עליה.
יעזור הקדוש ברוך הוא שתציית אותי ותתרפא לגמרי, וזה זוכים על ידי תוקף השמחה שאתה צריך להכריח את עצמך להיות בשמחה, שהשמחה מרחבת את הדעת, ועל ידי ישוב הדעת מתבטל כל הפחדים היתרים של אדם, ויוצא מהלחץ הנפשי שלו.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
המאחל לך ברכה והצלחה מן השמים |
 |
|