שאלה: מאת יעקב: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר חוקת ו' תמוז ה'תשע"ב שלום וברכה אל יעקב נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל כן הקפיד על בגדים, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קכ"ז) הבגדים הם בסוד החשמ"ל, שהוא שמירה. ועל כן הבגדים יהיו שלמים תמיד ולא קרועים כי הוא קלקול השמירה, הבגדים בעצמן תובעין את האדם אם לא נזהר בשמירתן לכבדן כראוי ולהחזיקן בנקיות; עיין שם. ובוודאי כשאדם הולך בבגדים צנועים זה משפיע על הפנימיות שלו, כי הלבוש זה החיצוניות והרבה פעמים החיצוניות משפיע על הפנימיות, עם כל זאת לא כדאי לעשות בשביל זה ריב ומחלוקת, ובפרט ששניכם באים מרקע שונה, היינו לא מחרדים וכו'. ולכן לא כדאי להתווכח עבור זה ולעשות בשביל זה מחלוקת, אתם צריכים לאהוב אחד את השני ולכבד אחד את השני, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סוטה יז.) איש ואשה זכו שכינה ביניהן, ואמרו (ירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ח') אי אפשר לאיש בלא אשה ואי אפשר לאשה בלא איש אי אפשר לשניהן בלא שכינה, ובמקום שהשכינה נמצאת שם הברכה מצויה, רק שיהיה ביניהם שלום ואהבה גדולה מאד, כי שלום אמרו חכמינו הקדושים (שבת י) זה שמו של הקדוש ברוך הוא. ולכן אם מכניסים את הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, זה נקרא שלום בית, היינו שמו של הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, ואמרו (בבא מציעא נט.) לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו, שנאמר (בראשית י"ב) "ולאברם הטיב בעבורה" והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא, אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו (תכבדו ותייקרו את נשותיכם כדי שתתעשרו) ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ט) שעיקר העשירות בא בזכות האשה. ואני בטוח שאם תכבד ותייקר את אשתך, לבסוף היא גם כן תעשה את רצונך, והיא תעורר אותך ללבוש בגדי חרדים, תן להזמן לעשות את שלו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|