שאלה: מאת ניר: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר חוקת ח' תמוז ה'תשע"ב שלום וברכה אל ניר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תשואת חן לך על כל התפילות שאתה מתפלל על רפואתי והחלמתי המהירה, יעזור הקדוש ברוך הוא שכל התפלות שלך יתקבלו לרחמים ולרצון לפני אדון כל. עליך לדעת שהאריז"ל הקפיד מאד מאד לא להזכיר את שם השטן שהוא סמא"ל ונוקבא דיליה, כי זה מאד מאד סכנה, וגם עוברים על לאו, כמובא בכתבי האריז"ל (טעמי המצות – פרשת משפטים) אזהרת "ושם אלהים אחרים לא תזכירו", אסור לאדם להזכיר שם סמא"ל בפיו, ובפרט בלילה, שאז ממשלתו, וכל המזכיר שמו או אפילו מעין זה וכו', צריך לדעת שאסור להזכירם, מפני שמגבירים כוחו [ואמר רבי חיים ויטאל ז"ל] "פעם אחת זכרתי שם סמא"ל בלילה באמצע הדיבור עם בני אדם, ובבוקר ראיתי מורי ז"ל ואמר לי למה עברת בלילה על לאו של "ושם אלהים אחרים לא תזכירו"? לכן הזהר כל ימיך שלא תזכיר שמו ולא כיוצא בו, ובפרט בלילה, כי אז יכול להתגבר עליך ועל אחרים בסיבתך חס ושלום". הרי שלך לפניך שאסור להזכיר את שמו הטמא, רק להגיד בראשי תיבות ס"מ, ולא להזכיר את שם הקליפה המחטאת את האדם וכו', אלא לומר פלונית, כי זה מאד מסוכן וכו'. בכל הזוהר והתיקונים וכתבי האריז"ל מלאים מי זה ס"מ, "שזה לעומת זה עשה אלקים" (קהלת ז' י"ד), כמו בקדושה יש גילוי אלקות בתכלית מדריגה עליונה, ויש צדיקים יחידי הדורות הדבקים באין סוף ברוך הוא, ומגלים ומפרסמים אמתת מציאותו יתברך, נגדם קם הס"מ בעצמו ולוחם איתם בכל מיני תרגילים, הצדיק המוסר את נפשו לגלות את אמתת מציאותו יתברך, נגדו קם איזה טמא מטומא שבו התלבש הס"מ בעצמו, וכמו שסיפר לנו רביז"ל (סיפורי מעשיות מעשה ז') שקודם שירדה נשמתו לעולם, עשה הס"מ רעש בכל העולמות אם הנשמה הזו תרד אין לי כבר מה לעשות בזה העולם, כי הוא יקרב את כל העולם כולו אל הקדוש ברוך הוא, ואמרו לו שהנשמה הזו מוכרחת לרדת, כי (יחזקאל ז' ב') "קץ בא הקץ", ואתה תצא ותמצא לעצמך עצה נגד הנשמה הזו וכו', ויצא וחזר עם איזה זקן שצחק וכו', ואמר אין לי כבר מה לפחד מהנשמה הזו, כי מצאתי עצה נגדו וכו', עיין שם. והעצה הוא שבכל דור שיורדים צדיקים קדושים הדבוקים בו יתברך, ומגלים ומפרסמים את אמתת מציאותו יתברך בעולם, נגדם קם הס"מ בעצמו ועם השלוחים שלו, וחולקים עליהם ומתלוצצים מהם וכו', וגורמים עליהם מחלוקת עצומה וכו', עד שלא יהיו חשובים בעולם וכו', וכל כך הפך את העולם וכו', עד שכבר לא יודעים הפרש בין טוב לרע בין אור לחושך וכו', וכמובא בדברי מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות שבת הלכה ד' אות ט') על מאמרם ז"ל (תנחומא כי תצא) שהיה עמלק חותך זנבות וזורקם כלפי מעלה, שלוקח אנשים שהם בכלל רחוקים לגמרי מהקדושה והם בחינת זנבות וכו', ומגביה אותם כלפי מעלה, שהם נעשים מפורסמים בעולם ומקבלים את כל הכסף והכבוד וכו', ואלו היראים והשלימים הצדיקים הדבוקים באין סוף ברוך הוא, הם צריכים להיות ללעג ולקלס ולספוג עלבונות בזיונות ושפיכות דמים וכו', עיין שם. וכן הוא בזוהר (רעיא מהימנא נשא קכה:) ואתהדרו אינון ערב רב רעיין על ישראל עאנא דקודשא בריך הוא דאתמר בהו (יחזקאל ל"ד) "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם" וכו' [הערב רב הם נעשים רועים על ישראל, שהם צאנו של הקדוש ברוך הוא], ואינון ערב רב אינון עתירין בשלוה בחדווא בלא צערא בלא יגונא כלל [אלו הערב רב המנהיגים הם עשירים ויושבים בשלווה בשמחה בלי צער ובלי יגון כלל], גזלנין מארי שוחד דאינון דיינין רישי עמא (בראשית ו') "כי מלאה הארץ חמס מפניהם" עלייהו אתמר (איכה ה') "היו צריה לראש" [הם גזלנים לוקחים שוחד, והם הדיינים והראשים של עם ישראל, ואלו הצרים נעשים ראשים] וכו', עיין שם. ולכן עלינו לשמוח מאד שזכינו להתקרב אל רביז"ל שהוא מגלה לנו את האמת לאמיתו, לידע שאין בלעדו יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא, ושנהיה רגילים לדבר אליו יתברך, וכך מתגלה אלינו איפה האמת ואיפה השקר, טוב להודות להקדוש ברוך הוא על כל החסד חינם שעשה עמנו שקירב אותנו אל כלליות הקדושה שהוא הנחל נובע מקור חכמה. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|