שאלה: מאת אבנר ולימור: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ה' לסדר בלק ט"ו תמוז ה'תשע"ב שלום וברכה אל אבנר ולימור שיחיו נצח לנכון קבלתי את מכתבכם. וזה לא כל כך פשוט כמו שאתם חושבים, עם כל זאת מובא שהקדוש ברוך הוא מכניס בהראש והלב של האבא והאמא איזה שם לתת להבן או להבת, וזה בחינת רוח הקודש, ובשביל זה רוב צדיקים מאד נזהרים לא לתת שם, אלא הם אומרים לההורים אתם תחליטו ביניכם, העיקר שלא יהיה ביניכם מריבות בענין השמות, וכך הוא מנהג ישראל שאת השם של הבן או הבת הראשון, נותנים על שם משפחת האשה, והשם של הבן או הבת השני נותנים על שם משפחת הבעל, וצריכים מאד לשמור לא לריב, עם כל זאת צריכים לזכור מאד מאד איזה שם נותנים, לא לתת שם מצוץ מהאצבע, כמו שנוהג עכשיו בין אלו הרחוקים מתורה ומקיום המצוות וכו', שהם נותנים שמות על דומם או על צומח וכו' וכו', טל, שחר, אבן, אור, זוהר, לי, טלי, וכו' וכו', כי הם רוצים לעקור את הנשמה משורשה, ולהראות שהכל טבע מקרה ומזל, ואין בשמות שום משמעות וכו'. ולכן צריכים לשמור מאד איזה שם נותנים להילדים, כי כפי השם כך נמשך נשמת ומזל הילדים, לכן מה טוב ומה נעים לתת שם אחר צדיק או אחד משמות האבות והאמהות הקדושים, או הנביאים והנביאות וכו', שם תנכ"י, כמובא מהצדיק הקדוש הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי"ע (נועם אלימלך – במדבר) שהשם יתברך ברוך הוא גזר בבריאת העולם שיהא כך וכך שמות ראובן וכך וכך שמות שמעון ועתה כשנתגלגל איזה אדם בעולם ונותנין לו שם בשם צדיק אחד שהיה כבר בעולם זה גורם לאיש הלזה שיהיה גם כן צדיק מחמת שנתעורר האור של הצדיק שהוא בעולם העליון.
|