שאלה: מאת רונן:
(השאלה קוצרה מפאת אורכה ע"י מערכת האתר) השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר פנחס כ"א תמוז ה'תשע"ב שלום וברכה אל רונן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך הארוך אשר בו אתה שופך את מר נפשך וכו'. הנה איעצך ויהי אלקים עמך, מהיום תעשה כל מיני מאמצים להתחמק מכל מיני אירועים שבעולם, וידוע הפתגם שאמר הצדיק רבי אליעזר מקאמרנא זי"ע בשם אמו "אז מען זיצט אונטער די מזוזה, ווערט מען נישט מבוזה" [אם יושבים בחדרו בפנים מהמזוזה לא נעשים מבוזה]. ויש בדיבורים אלו חכמה עמוקה למי שמבינם. עליך לדעת שתכלית הבריאה היא להוריד את אלקותו יתברך בתוך העולם הזה, אתה הוא קודם שבראת את העולם, ואתה משבראת את העולם, זה אותו הקדוש ברוך הוא, הוא נמצא ובלעדו אין שום נמצא, הכל זה אלקות, ואלקות זה הכל, וכל מה שקורה בזה העולם, הכל מושגח בהשגחה נוראה ונפלאה מאד, ולכן אין לך מה להיות שבור וכו', ואתה צריך לדעת שכך רצה הקדוש ברוך הוא, והכל לטובתך הנצחיית, וכמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ד') כשאדם יודע שכל מאורעותיו הם לטובתו זאת הבחינה היא מעין עולם הבא, אשרי מי שמכניס דיבורים אלו בתוך לבו ואז אף פעם לא יהיה מאוכזב, רק יהיה שש ושמח תמיד בחלקו, וכבר אמרו חכמינו הקדושים (אבות פרק ד') איזהו עשיר השמח בחלקו. אדם שלא צריך את אף אחד והוא חי את החיים שלו, כמו שהקדוש ברוך הוא רוצה זהו המדריגה הכי עליונה, ואל זה צריך להיות השאיפה של כל בר ישראל לא לרצות שום רצון אחר מלבד רצונו יתברך, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רע"ח) שהצדיק אינו מקנא שום צדיק לא בעולם הזה ולא בעולם הבא רק אותו לבדו יתברך. היינו שהצדיק זכה להגיע אל ביטול בו יתברך, עד שכבר לא מקנא את אף אחד, רק רוצה להכלל יותר ויותר באין סוף ברוך הוא וכו', ומי שאוחז במדרגה זו כבר אף אחד בעולם לא יכול לדחות אותו, או להפילו, או להחליש את דעתו, כי מאחר שכבר אינו רוצה שום אחר מבלעדי רצונו יתברך, אשרי מי שמגיע אל מדרגה זו, ואז אף פעם לא יהיה לו אכזבות מאף אחד בעולם, אל מדרגה זו רוצה רביז"ל להביא אותנו וכו', ואף שזה מדרגה גבוהה מאד מאד וכו', עם כל זאת רביז"ל רוצה להביא אותנו לכל המדרגות שבעולם להיות בטל ומבוטל באין סוף וכו' וכו'. אתה צריך לדעת שזה שאתה טוען שכל החיים שלך הרגשת נחות דרגא וכו', אני מוכרח להגיד לך שזה בא לך מפני שלא קיבלת אף פעם חום ואהבה וכו', ומחמאות וכו', תמיד השפילו אותך וכו', ולכן עצתי שתקח את עצמך עכשיו בידך, ותעבוד על עצמך שמהיום והלאה אתה לא צריך שום תשומת לב מאף אחד בעולם, ולזה תזכה אם תרגיל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא בתמימות ובפשיטות גמור כאשר ידבר איש אל רעהו, ואת הדרך הזה גילה לנו רביז"ל שזה יסוד גדול בעבודת השם יתברך, ובקיום האדם בגשמיות וברוחניות, כי בו ברגע שאדם מדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלו, על ידי זה נבנה האמונה אצלו, כי מאחר שהוא מדבר אליו יתברך, הוא מוכרח להאמין בו, כי תפלה ואמונה תלויים זה בזה. ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קנ"ד) שהעיקר מה שהגיע למדריגתו, היה רק על ידי ענין פראסטיק (פשיטות) שהיה מדבר הרבה. ומשיח הרבה בינו לבין קונו, ואמר תהלים הרבה בפשיטות. ועל ידי זה דייקא הגיע למה שהגיע, ואמר אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, דהיינו חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה (כלומר שהיה מזדרז כל כך בעבודתו עד שמה שהיה עושה ועובד השם יתברך בשנה כולה היה עושה ביום אחד), והיה מתגעגע מאד אחר מעלת העבודה של פראסטיק (פשיטות) באמת, ואמר איי איי פראסטיק. גם אמר שדיבר עם כמה צדיקים גדולים ואמרו גם כן שלא הגיעו למדריגתם כי אם על ידי ענין פראסטיק, שעסקו בעבודתם עבודת השם יתברך בפשיטות גמור בהתבודדות ושיחה בינו לבין קונו וכו'. ועל ידי זה דייקא הגיעו למה שהגיעו. ולכן אני מאד מאד מבקש אותך שתיקח את עצמך בידך, הרי אתה כבר נשוי ואבא לששה ילדים, ואם תמשיך ללכת בדרך זה וכו', תמיד להיות ממורמר וכו', שאתה לא מקבל תשומת לב וכו', ואתה לא הכוכב העיקרי וכו', אזי תמיד יהיה לך בעיות וכו', ותשתגע מרוב צער ועגמת נפש וקנאה וכו' וכו', אבל בזה שלא תבלבל עצמך משום בריה שבעולם, ותהיה שש ושמח בחלקך תמיד, על ידי זה תהיה הכי מאושר בחייך. אבל אני מוסיף להודיע לך שמה שהחסירו ממך וכו', תראה להשלים לילדיך, תן להם את התשומת לב שלהם, ורק תתן להם מחמאות, ותבנה אותם, ואף פעם לא תשפיל אותם, ואז יהיה לך ילדים בריאים בנפשם, ותרוה רוב נחת דקדושה מהם. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|