שאלה: מאת אליהו: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ד' לסדר מטות מסעי כ"ח תמוז ה'תשע"ב שלום וברכה אל אליהו נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כמו שאמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן תקצ"ה) ואמר שכל איש יש לו כמה וכמה זיווגים, רק שיש בזה כמה בחינות שונות ועניינים נפלאים. כי מכל הדיבורים שמדברים בעניני השידוכים, אף על פי שאינם נגמרים זה בעצמו בחינת זיווג ושידוך. ולפעמים יושבים בני אדם בבתיהם ואומרים שראוי שזה ישא את זאת, ועל ידי זה נגמר בחינת הזיווג של זה האיש עם אותה האשה, ולפעמים באים שדכנים ומדברים השידוך אבל אינו נגמר, וגם זה בחינת זיווג ושידוך, ובוודאי היא בחינת זיווג יותר מהראשון. ולפעמים נוסעים לעשות השידוך ובעת הגמר נפרדים מאיזה סיבה, ולפעמים נגמר השידוך ואחר כך מפסיקים הקשר של תנאים, ולפעמים באין לידי נישואין ואחר כך בסמוך נעשה גט ביניהם, ולפעמים אינו נעשה הגט עד אחר איזה זמן, וכיוצא בזה כמה בחינות שיש בעניני השידוכים והזיווגים שאינם נגמרים אחר כך, אבל כולם הם בחינת זיווגים שלו, כי כל אחד יש לו כמה זיווגים, רק שאצל זה נגמר איזה זיווג שלו על ידי איזה דיבור בעלמא שמדברים מזה השידוך, ולפעמים על ידי איזה דיבור יותר, או על ידי איזה התקשרות או נסיעה או עובדא בשביל השידוך לפי שעה וכו', וזה הדבר הוא ענין נפלא ונורא שלא נשמע כזאת, שהדיבור בעלמא שמדברים מהשידוך זה בעצמו הוא בחינת שידוך. וכן מובא (ספר המדות אות חיתון סימן ז') השידוך שדוברים אף על פי שאינו נגמר השידוך בעצמו גם זה מן השמים, והשידוך לחוד עושה רושם בו ובה; ולכן ראה מה לפניך, ושום דבר בעולם שלא יוכל לשבור אותך, בוודאי זה כאב מאד מאד גדול, אבל מאחר שקרה כבר צריכים להתחזק ולא ליפול ביאוש, כי מי יודע נסתרות נפלאות וכו' וכו'.
|