שאלה: מאת רועי: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום א' לסדר שופטים ב' דראש חודש אלול ה'תשע"ב שלום וברכה אל רועי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ולכן צריכים לדאוג שיהיו מה שיותר תלמודי תורה, ובכל עיר ועיר יהיו נמצאים תלמודי תורה שתינוקות של בית רבן ילמדו תורה, ועל ידי זה יהיו שמורים מהכל, ואמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין י"ז:) כל עיר שאין בה מלמד תינוקות, אין תלמיד חכם רשאי לגור בתוכה, כי התורה שומרת את עם ישראל, ואמרו (שבת קי"ט:) אין העולם מתקיים אלא בשביל הבל פיהם של תינוקות של בית רבן. ולכן אשרי ואשרי אלו שמעודדים ומחזקים שיהיו תלמודי תורה וישיבות שילמדו בהם תורה, שהיא שמירה על כלל נשמות ישראל, ובפרט בארץ ישראל, ואמרו חכמינו הקדושים (פרקי דרבי אליעזר פרק ל"א) הקול קול יעקב, יעקב בייחוד השם, הקול קול יעקב, יעקב בהגיון תורה, והידים ידי עשו בכל שפיכות דמים, ובכל מות רע, ולא עוד אלא כשמכריזין בשמים הקול קול יעקב השמים רועשין, וכשהם מכריזין בתחנונים הקול קול יעקב, וכל מי שהוא שומע ועושה חלקו עם הידים ידי עשו וכו'. כלל זה צריכים להחדיר בנו שעם ישראל הם עם רק בזכות התורה, והתורה הקדושה מגינה עלינו במשך כל הדורות, ולכן כל זמן שיהיה קול התורה נשמע, עשו וישמעאל לא יוכלו לעם ישראל בשום פנים ואופן. ודבר זה, אם לא זוכים שבכלליות נשמות ישראל תהיה אחדות, על כל פנים בני תורה צריכים לשמור מאד מאד על כבוד הדדי וכו', ולא לקטרג אחד על השני, ומכל שכן וכל שכן חסידים ואנשי מעשה צריכים לשמור מאד מאד ממחלוקת וממריבות ומפירודים וכו', כי האחדות שיש בין בני תורה, זה מה שיציל את עם ישראל מאיום האיראנים ימח שמם. ולצערינו הרב הס"מ רוקד דייקא בין בני תורה וכו', ודייקא בין חסידים ואנשי מעשה וכו', ונעשה ביניהם פירודים גדולים מאד, עד כדי שנאת חינם וכתבי פלסתר וכו' וכו', בשעה ששכחו שמלחמת העולם הראשונה ומלחמת העולם השניה (לא תקום צרה פעמיים), הייתה רק בשביל השנאת חינם שהיה בין בני תורה ובין חסידים ואנשי מעשה וכו', ולכן דייקא עכשיו היו צריכים יותר ויותר להתאחד יחד על כל פנים הבני תורה והחסידים ואנשי מעשה, ואמרו חכמינו הקדושים (שיר השירים רבה פרשה ח' סימן י"ז) תנו דעתכם שלא תשנאו זה את זה ולא תקנאו זה את זה ולא תחרחרו זה עם זה ולא תביישו זה לזה שלא יאמרו מלאכי השרת לפני רבונו של עולם תורה שנתת להם לישראל אינן עוסקין בה והרי איבה וקנאה ושנאה ותחרות ביניהם; ולכן אשרי אלו הבני תורה והחסידים ואנשי מעשה שמשתדלים מאד מאד שיהיה ביניהם שלום ואהבה, ושלא ירכלו אחד על השני וכו', רק שיהיה שורה ביניהם שלום, שעל ידי זה יצילו את כלל נשמות ישראל מכליון רחמנא לישזבן.
|