שאלה: מאת רחמים: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר שופטים ה' אלול ה'תשע"ב
שלום וברכה אל רחמים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תודה רבה על כל האיחולים והברכות והתפלות לרפואתי. אתה צריך לדעת שרביז"ל הוא נשמה כללית, והוא מתנה לכלל נשמות ישראל ולכל העולם כולו, כי הלימוד שלו שייך לכולם בלי יוצא מן הכלל, כי הוא נשלח לדור הזה כדי להציל את כל הדור הזה והדורות העתידים וכו', ולצערינו הרב לא חסר מוחות עקומים וכו', המלאים ניאוף שיקוץ תיעוב וזיהום וכו' וכו' ולכן תולים כל מיני בוקי וסרוקי ושיחות של שקר על רביז"ל, ולכן לא צריכים להתפעל משום שיחה שנוגדת את תורתינו הקדושה, כי צריכים לדעת תיכף ומיד שזה הכל שקר וכזב, ואיזה מוחות פגומים המציאו את השיחות האלו וכו'. רביז"ל בא לעולם לחזק ולעודד ולשמח את כלל נשמות ישראל, ואת כלל העולם כולו, וכן מעורר ומחזק להתמיד בלימוד תורה הקדושה, ולהיות בכל מקומות תורה הקדושה, (עיין שיחות הר"ן סימן כ"ח), וכן נתן לנו סדר דרך הלימוד איך שאפילו מי שקשה הבנה, יכול לזכות לעבור ולהיות בכל מקומות התורה הקדושה (עיין שיחות הר"ן סימן ע"ו). ולכן חצוף הוא מי שממציא איזה שיחות בשם רביז"ל, שהוא נגד התורה הקדושה רחמנא לישזבן בר מינן מדיעות כאלו, וצריכים לשמור מאד מאד לא לקבל שום שיחה מאף אחד אם זה לא מודפס בספרי "שיחות הר"ן" או "חיי מוהר"ן", או "ימי מוהרנ"ת", צריכים לדעת שהכל שקר וכזב, אם זה חס ושלום נוגד את התורה הקדושה, ואת הידיעה הזו צריך לדעת כל בעל תשובה וכל מקורב חדש, כי בקלות יכולים לבלבל את המוחות הקטנים וכו', כי היום יש גם בתוך ברסלב כל מיני אנשים וכו', שקופה של שרצים הולך אחריהם וכו', ועדיין לא ניקו את עצמם מהעבר הלא כל כך מזהיר שלהם וכו', והם כבר נעשו ראשים וכו', ומדברים עם אחרים וכו', ועליהם אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"א) שיש מפורסמים ומנהיגים שאינם יכולים להנהיג את עצמם, ואיך ינהיגו את אחרים? ולכן צריכים מאד מאד לשמור מאנשים כאלו וכו', כי עדיין הראש שלהם מלא מותרות וצואה וכו', ובפרט כשחולקים על ספרים המגלים את אמתת מציאותו יתברך, שעל זה אמרו חכמינו הקדושים (עירובין כ"א) הלועג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת, היינו שעולה בראשם מותרות וצואה וכו', ולכן צריכים מאד מאד לשמור לא לקבל שום שיחה או שום הנהגה שזה נוגד תורתינו הקדושה, כי רביז"ל הקפיד מאד מאד לא להטות מהשולחן ערוך כי הוא זה, ומכל שכן לדבר שטויות על חשבון רביז"ל וכו', צריכים מאד מאד להזהר מזה. עכשיו בענין התיקון הכללי ראוי לך לעיין בשיחות הר"ן סימן קמ"א, ושם כותב מוהרנ"ת ז"ל באריכות איך שנתגלה "התיקון הכללי", וכן הוא בלקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ר"ה, וכן הוא בחלק ב' סימן צ"ב מגלה רביז"ל את התיקון הכללי בפרטי פרטיות, איך שזה תיקון גמור מאד לפגם הברית ולמקרה לילה, אזי איך יכולים לומר שטויות כאלו? ובכלל עליך לדעת שכל אלו שמשתמשים עם גימטריאות וכו', חשבונות וכו', ואפילו אלו שכבר מגלים איזה רמזים שמזמור זה נגד ספירה זאת, ומזמור זה נגד ספירה זאת וכו', הכל הבל ורעות רוח, כי התיקון הזה גילה לנו רביז"ל שאף אחד לא ידע מזה מקודם, ואמר בפירוש שהיו צדיקים שרצו להגיע אל התיקון הזה ולא הצליחו וכו', ולי עזר הקדוש ברוך הוא להגיע אל השלימות וכו', ולכן מה שייך כל אלו הגימטריאות וכו', והראשי תיבות וכו', והחשבונות וכו', הכל הבל ורעות רוח, דמיונות גדולות, כי איך יעיזו אנשים בדור הזה לתלות בוקי וסרוקי על סוד תיקון הכללי, שלא נתגלה מעולם וכו', ואיך יכולים אנשים פגומים וכו', שעדיין לא ניקו את עצמם מחטאות נעורים שלהם וכו', כבר יגידו איזה רמזים וכו', או איזה סודות… וכו', על התיקון הכללי, שזה הכל דמיון אחד גדול מאד. עלינו לקבל מרביז"ל את התמימות והפשיטות, שבזה כבר כלול הכל, וכמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן י"ב) שעיקר היהדות הוא תמימות ופשיטות, ואמר (שיחות הר"ן סימן ט"ו) שהוא חכמה ומלאכה גדולה להיות כמו בהמה. וזה בחינת (שמות ל"ו א') "כל אשר נתן הוי"ה חכמה בהמה", היינו שהוא חכמה לעשות עצמו כבהמה, וכמו שאמרו חכמינו הקדושים (חולין ה:) על פסוק (תהלים ל"ו ז) "אדם ובהמה תושיע הוי"ה" – אלו בני אדם שערומים בדעת ומשימין עצמן כבהמה. וכמו שאמר אסף (תהלים ע"ג כ"ב) "ואני בער ולא אדע בהמות הייתי עמך"; אשרי מי שזוכה להגיע אל מידת התמימות. וכבר סיפר לנו רביז"ל (סיפורי מעשיות מעשה ט' מהחכם ותם) אל מה זכה התם וכו' שנעשה מיניסטר על כל המיניסטארין צדיק על כל הצדיקים עיין שם, וצריכים לברוח מכל מיני חכמות של הבל, ואפילו אלו שקוראים את עצמם בעלי מקובלים וכו', הכל דמיון אחד גדול שעובדים טוב טוב על בני אדם. אשרי מי שמקיים את דברי רביז"ל בתמימות ובפשיטות, ואומר בכל יום את העשרה מזמורי תהלים בלי שום חכמות והשכלות כלל, אלא מפני שרביז"ל ציווה כך, וכן מתבודד ומתפלל ומסיח ומספר את כל לבו להקדוש ברוך הוא בלי שום חכמות והשכלות כלל, שזה עיקר השלימות של תפלה והתבודדות, להשליך את השכל המדומה שלו, ומדבר עמו יתברך בלי שום חכמות והשכלות כלל. וכבר אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קנ"ד) שעיקר מה שהגיע למדריגתו הוא רק על ידי ענין פראסטיק (פשיטות) שהיה מדבר הרבה. ומשיח הרבה בינו לבין קונו, ואמר תהלים הרבה בפשיטות. ועל ידי זה דייקא הגיע למה שהגיע, ואמר אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, דהיינו חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה (כלומר שהיה מזדרז כל כך בעבודתו עד שמה שהיה עושה ועובד השם יתברך בשנה כולה היה עושה ביום אחד), והיה מתגעגע מאד אחר מעלת העבודה של פראסטיק (פשיטות) באמת, ואמר איי איי פראסטיק. גם אמר שדיבר עם כמה צדיקים גדולים ואמרו גם כן שלא הגיעו למדריגתם כי אם על ידי ענין פראסטיק, שעסקו בעבודתם עבודת השם יתברך בפשיטות גמור בהתבודדות ושיחה בינו לבין קונו וכו'. ועל ידי זה דייקא הגיעו למה שהגיעו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|