שאלה: מאת בנימין: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ב' לסדר כי תצא ט' אלול ה'תשע"ב שלום וברכה אל בנימין נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. וכל עיקר פגם כל העבירות הוא רק מחמת עצבות ומרירות ודכאון שנכנס באדם, שמשם נמשכין כל העבירות שעיקרם פגם הברית שנמשך מהקלפה הנקרא לילי"ת על שם העצבות והיללה כידוע, ועל כן עבירה גוררת עבירה, כי העבירה נמשכת מסוד זוהמת הנחש, שהוא בחינת בעצבון תאכלנה, היפך קדושת השמחה, שהוא לשמוח בהשם יתברך, בסוד (תהלים ק"ד) "אנכי אשמח בהוי"ה", וכתיב (תהלים ל"ב י"א) "שמחו בהוי"ה וגלו צדיקים", וכשעובר עבירה חס ושלום, נמשך עליו עצבות, כמו שכתוב (תהלים ל"ח י"ט) "אדאג מחטאתי" שזה יגון ואנחה, שהם סוד הס"ם ונוקביה דיליה, ומחמת התגברות העצבות יותר, גוררת עבירה יותר. ועל כן עבירה גוררת עבירה, ולא היה שום תקנה לשוב וכו', כי מאחר שמי שנפל כבר בעבירות, אזי עבירה סוחבת עוד עבירה וכו', עד שקשה לו לצאת מזה וכו', על כן עיקר התשובה הוא רק על ידי גדולי מובחרי הצדיקים, שיכולין לעורר הנקודות טובות שבכל בר ישראל, אפילו בהגרועים המלאים עבירות וכו', גם בהם מחפשים הצדיקים הגדולים ומוצאים בהם נקודות טובות, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רפ"ב) כי אפילו פושעי ישראל מלאים מצוות כרמון, כמאמרם ז"ל (ברכות נ"ז.) על הפסוק (שיר השירים ד') "כפלח הרמון רקתך" מאי רקתך, אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרמון, והצדיקים הגדולים במעלה נוראה ונפלאה מאד, הם מכניסים בהרחוקים חיות והתחזקות שגם הם ישמחו נפשותיהם. ועל ידי זה הם מוציאים אותם מעבירות ומפגמים ומחזירים אותם בתשובה וכו', עיין שם. הרי שלך לפניך שהעיקר רק להיות מקורב אל צדיק אמיתי אשר יודע לחזק ולעודד ולשמח אותו ולקרב אותו אליו יתברך בהתקרבות אמיתי, ולכן תתמיד בספרי רביז"ל, ושם תמצא מרגוע לנפשך, והעיקר שיכניס בך שמחה אמיתית, וזה יתן לך את התנופה לא ליפול בעצבות וביאוש.
|