שאלה: מאת בנימין: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר כי תצא ט' אלול ה'תשע"ב
שלום וברכה אל בנימין נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת שהחיים לא קלים, לכל אחד ואחד יש לו את הנסיונות הקשים והמרים שלו וכו', כי מנסים את כל אחד לראות איך יעמוד בהנסיון, ועל זה אנחנו צריכים את ההקדמות הנוראות והנפלאות של רביז"ל, שהוא מחייה ומחזק ומעודד ומשמח אותנו איך להחזיק מעמד בזה העולם העובר ולא להשבר. הדבר הראשון מה שאתה צריך להחדיר בעצמך זה שמחה למסור את נפשך קודם להיות בשמחה, כי השמחה זה יסוד גדול בעבודת השם יתברך ובחיי יום יום, ואני מוכרח להגיד לך שלהיות בשמחה זה העבודה הכי קשה, כי אדם יכול לעשות את כל העבודות שבעולם, אבל כשבא לשמחה בא לו מאד מאד קשה, וכתב מוהרנ"ת ז"ל (ליקוטי הלכות שבת הלכה ז' אות מ"ה) שורש נפשות ישראל הוא סוד שמחה, כי שורשם במחשבה דקודשא בריך הוא. כי ישראל עלו במחשבה תחילה, ששם מקור השמחה, כמו שכתוב (דברי הימים א' ט"ז כ"ז) "עוז וחדוה במקומו", כי אין עצבות לפני המקום. וכל עיקר פגם כל העבירות הוא רק מחמת עצבות ומרירות ודכאון שנכנס באדם, שמשם נמשכין כל העבירות שעיקרם פגם הברית שנמשך מהקלפה הנקרא לילי"ת על שם העצבות והיללה כידוע, ועל כן עבירה גוררת עבירה, כי העבירה נמשכת מסוד זוהמת הנחש, שהוא בחינת בעצבון תאכלנה, היפך קדושת השמחה, שהוא לשמוח בהשם יתברך, בסוד (תהלים ק"ד) "אנכי אשמח בהוי"ה", וכתיב (תהלים ל"ב י"א) "שמחו בהוי"ה וגלו צדיקים", וכשעובר עבירה חס ושלום, נמשך עליו עצבות, כמו שכתוב (תהלים ל"ח י"ט) "אדאג מחטאתי" שזה יגון ואנחה, שהם סוד הס"ם ונוקביה דיליה, ומחמת התגברות העצבות יותר, גוררת עבירה יותר. ועל כן עבירה גוררת עבירה, ולא היה שום תקנה לשוב וכו', כי מאחר שמי שנפל כבר בעבירות, אזי עבירה סוחבת עוד עבירה וכו', עד שקשה לו לצאת מזה וכו', על כן עיקר התשובה הוא רק על ידי גדולי מובחרי הצדיקים, שיכולין לעורר הנקודות טובות שבכל בר ישראל, אפילו בהגרועים המלאים עבירות וכו', גם בהם מחפשים הצדיקים הגדולים ומוצאים בהם נקודות טובות, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רפ"ב) כי אפילו פושעי ישראל מלאים מצוות כרמון, כמאמרם ז"ל (ברכות נ"ז.) על הפסוק (שיר השירים ד') "כפלח הרמון רקתך" מאי רקתך, אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרמון, והצדיקים הגדולים במעלה נוראה ונפלאה מאד, הם מכניסים בהרחוקים חיות והתחזקות שגם הם ישמחו נפשותיהם. ועל ידי זה הם מוציאים אותם מעבירות ומפגמים ומחזירים אותם בתשובה וכו', עיין שם. הרי שלך לפניך שהעיקר רק להיות מקורב אל צדיק אמיתי אשר יודע לחזק ולעודד ולשמח אותו ולקרב אותו אליו יתברך בהתקרבות אמיתי, ולכן תתמיד בספרי רביז"ל, ושם תמצא מרגוע לנפשך, והעיקר שיכניס בך שמחה אמיתית, וזה יתן לך את התנופה לא ליפול בעצבות וביאוש. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|