שאלה: מאת עידו: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר כי תצא י' אלול ה'תשע"ב
שלום וברכה אל עידו נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. בכל מקום שיש יותר קדושה, שם הס"מ אורב יותר ויותר לעשות מחלוקת ומריבות, וכך אמרו חכמינו הקדושים (ברכות ו.) האי דוחקא דהוי בכלה מנייהו; ופירש רש"י פעמים שבני אדם יושבים רווחים ביום השבת שבאין לשמוע דרשה, ודומה להם כיושבים דחוקים; היינו השדים והרוחות שברא האדם מחמת עוונותיו, הם אשר גורמים שיהיה חיכוכים בין אחד להשני. ועל כן אף שרבי עקיבא למד עם תלמידיו את הלימוד של "ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה, עם כל זאת הקליפות והמשחיתים וכו', הם אשר גורמים מחלוקת, וידוע מדברי האריז"ל שאלו העשרים וארבע אלף תלמידים של רבי עקיבא היו גלגולים של אלו העשרים וארבע אלף שנפלו ומתו בעוון פעור, כמו שכתוב (במדבר כ"ה ט') "ויהיו המתים במגפה ארבעה ועשרים אלף", וכנראה במקום לתקן את זה, ויכבדו אחד את השני, הרוחות והקליפות והשדים התלבשו בהם, ולא נהגו כבוד זה בזה. ודבר זה נמצא בכל דור ודור, כשצדיק אמת מגלה את אמתת מציאותו יתברך, תמיד יש אלו שמעוררים מריבות בין התלמידים, שאלו שעדיין לא נטהרו מחטאות נעוריהם, הם גורמים מחלוקת בין התלמידים, כמו שאנחנו רואים במציאות שגם אצל רביז"ל נמצא דבר זה, שאלו שבאים לקבל תיקון, במקום לשבת בשקט ולהכיר את מקומם הפחות והירוד וכו', הם נעשים הדיוטים הקופצים בראש, והם הם המעוררים מדנים ומחלוקת בין אחד להשני, אוי להם ואוי לנפשם. ולכן צריכים מאד לבקש את הקדוש ברוך הוא שהוא אף פעם לא יהיה מעורב באיזה מחלוקת, ושלא יהיה לו שום שייכות אל בעלי מחלוקת, שהם אנשים פחותים מאד מאד, כי לא יחלוק אדם על הזולת, אלא אם תאוות ניאוף בוערת בו, ואמר רביז"ל (ספר המדות אות מריבה סימן נ"ח) מחלוקת בא על ידי חבורת רשעים; וכן אמר (שם סימן פ"ד) בכל בעלי מחלוקת נתגלגלין שם ניצוצין מנשמת דתן ואבירם. ולכן צריכים הרבה לבקש ממנו יתברך שלו לא יהיה שום חלק בשום מחלוקת, כי (שם חלק ב' סימן ג') על ידי מחלוקת נופל לתאוות ניאוף; אשרי מי שבורח מכל מיני מחלוקת, ואין לו שום שייכות עם בעלי מחלוקת, שהם בדרך כלל אנשים פגומים מאד מאד, ואת גריעות מעשיהם הם מגלים.
|