שאלה: מאת גלעד: ? תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר כי תבוא ט"ז אלול ה'תשע"ב
שלום וברכה אל גלעד נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן י"ד) על ידי שאדם מרגיל את עצמו לכבד את יראי השם ושומר מאד מאד לא לדבר על יראי השם וחושבי שמו, על ידי זה הוא מפשיט ומשליך מעליו את הבגדים הצואים וכו', כי אלו שנולדו שלא בקדושה, הלבישו את נשמתם עם בגדים צואים וכו', וצריך להם יגיעות רבות כדי להפשיט מהם הבגדים צואים שהלבישו עצמם, כמו שכתוב (זכריה ג') "הסירו בגדים הצואים", שאלו הבגדים הצואים הם מונעים אותם מלחזור אל הקדוש ברוך הוא, והם מפסיקים כמו נהר המפסיק, שאי אפשר להלוך דרך אותו הנהר, וצריך להשליך הבגדים הצואים וכו. ולכן כל מי שלא נולד בקדושה, עליו לשמור מאד מאד לא לדבר על צדיקים קדושים הדבוקים בו יתברך, ואם הם מדברים רחמנא ליצלן עליהם, צריכים לדעת שאלו הם הפגומים מאד וכו'. היום רואים דברים מזעזעים, אדם לא מתבייש לדבר על צדיק הדבוק בקביעות בו יתברך, בשעה שיש תחתיו קופה של שרצים וכו', שנולד שלא בקדושה בכלל וכו', ויש כאלו שהם אפילו ספק ממזרים רחמנא לישזבן, ויש כאלו שהם בוודאי ממזרים רחמנא ליצלן, ואף על פי כן הם לא מתביישים לחפש מומין בצדיק הדבוק בו יתברך. לכן תיכף ומיד אם רואים אחד שקורא את עצמו בעל תשובה שלא מתבייש לדבר על צדיק גדול, צריכים לדעת שזה פגום לגמרי, וכבר סיפרו לנו חכמינו הקדושים (כלה פרק א') פעם אחת היו זקנים יושבין בשער, ועברו לפניהם שני תינוקות, אחד כיסה את ראשו, ואחד גילה את ראשו, זה שגילה את ראשו, רבי אליעזר אומר ממזר, רבי יהושע אומר בן הנדה, רבי עקיבא אומר ממזר ובן הנדה, אמרו לו לרבי עקיבא היאך מלאך לבך לעבור על דברי חבירך? אמר להן אני אקיימנו, הלך אצל אמו של תינוק וראה שהיתה יושבת ומוכרת קטניות בשוק, אמר לה בתי אם את אומרת לי דבר שאני שואלך, אני מביאך לחיי עולם הבא, אמרה לו השבע לי, היה רבי עקיבא נשבע בשפתיו ומבטל בלבו, אמר לה בנך זה מה טיבו? אמרה לו כשנכנסתי לחופה נדה הייתי ופירש ממני בעלי, ובא עלי שושביני, והיה לי בן זה, נמצא התינוק ממזר ובן הנדה, אמרו גדול היה רבי עקיבא כשהכחיש את רבותיו, באותה שעה אמרו ברוך השם אלהי ישראל אשר גילה סודו לרבי עקיבא בן יוסף; הרי שלך לפניך שכל אלו החצופים והעזי פנים שמעיזים לדבר על צדיק קדוש הדבוק בו יתברך, מגלים את העבר שלהם וכו', וכן איך נולדו בפסול וכו'. ולכן עיקר התיקון לאלו שיש להם בגדים צואים לשמור מאד מאד על כבוד תלמידי חכמים וצדיקים, ויסתום את הפה שלו וכו', כי אחרת מגלה את מעשיו המגונים. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פ"ג) על ידי קדושת שבת זוכה להגיע אל ביטול גמור אל אין סוף ברוך הוא וכו', ששם הוא תכלית הידיעה שלא נדע וכו', ועל ידי זה פושט גופו המצורע שבא מהנחש הקדמוני וכו', ולובש בגדי שבת, היינו גוף קדוש מגן עדן. הקדוש ברוך הוא יעזור לך שתזכה לקיים את כל הנאמר פה, ושב ורפא לך.
|