שאלה: מאת אליהו: שלום לצדיק הקדוש. אנו לא מפסיקים להתפלל לבריאותכם. רציתי לשאול שאלה לגבי השיחה בה נאמר שאצל רבנו אפילו הסוליות של הנעלים היו נקיות. חשבתי בדרך רמז שמאחר ויש שלוש בחינות בתפלה – הר שדה ובית, והר ושדה הם מקום לכלוך ובוץ, ורבנו זכה לשלמות לשבת בבית כתפארת אדם, ולכן גם הסוליות היו נקיות כי בקושי יצא לחוץ. ואת זה באה השיחה להשמיענו שצריך לשאוף לשלמות כזאת. האם זה נכון? וכיצד לומדים את השיחה הזו לעבודת ה' הלכה למעשה? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר האזינו ז' תשרי ה'תשע"ג
שלום וברכה אל אליהו נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תשואת חן לך על התפלות שאתה מתפלל על בריאותי.
וכן אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ט) שבגדים נקיים הם תיקון הברית, וצריכים מאד מאד לשמור על הנקיות של הבגדים, ורביז"ל הקפיד על זה מאד מאד, ומוהרנ"ת ז"ל אמר בהכל הוא יכול לחקות את רביז"ל, אבל לא את הנקיות, כי אצל רביז"ל אפילו הסוליות של הנעלים היו נקיות. בתו של רביז"ל אדל ע"ה הלכה פעם עבור צדקה עם עוד כמה נשות אנשי שלומינו, ובאמצע התחיל לרדת גשם גדול ונעשה בוץ, וכל הנשים התלכלכו וכו', רק אדל בתו של רביז"ל נשארה נקיה לגמרי, ושאלו אותה הנשים איך את לא התלכלכת? ענתה ואמרה האבא שלי לימד אותי איך שיכולים ללכת בבוץ ולא להתלכלך. על כל פנים הכוונה זה פשוטו כמשמעו שצריכים ללכת עם בגדים נקיים, ולשמור מאד מאד על נקיות הגוף והבגדים, וזכור גם תזכור שתיבת נקיו"ת אותיות תיקו"ן, ויכולים להכיר באדם אם הוא כבר מתוקן או לא, אם הוא מקפיד ללכת בבגדים נקיים, סימן שהוא מתוקן, ואם אדם הולך בבגדים מלוכלכים ומסריחים עם כתמים וכו' וכו', סימן שהוא עדיין פגום לגמרי וכו'. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|