שאלה: מאת ידידיה: רציתי לשאול על תשובה שהרב ענה. מישהו ששאל האם להמשיך ללמוד בספר ה'תניא' לאחר שהתקרב לברסלב והרב אמר שזו שאלה טיפשית. לא הבנתי מדוע? מצד אחד ברור שיש לכבד ולאהוב כל אחד מישראל ובפרט חסידי חב"ד שהולכים בדרכי הצדיקים וכו' ולא לזלזל באף אחד, אבל מצד שני הרי דרך חב"ד שונה מאוד מדרך ברסלב ויש אנשים שזה יכול לבלבל אותם מהדרך של רבינו? אשמח אם הרב יסביר לי את תשובתו, תודה רבה. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ה' לסדר האזינו י"א תשרי מחרת יום הכיפורים שם השם [י'] ה'תשע"ג שלום וברכה אל ידידיה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. וכן קיים רביז"ל אחר תלאות רבות שעבר עליו במשך כל הנסיעה, וגם היה בשבי וכו' וכו', עם כל זאת קיים את הבטחתו ונסע ישר אל הבעל התניא זי"ע, והוא קיבל אותו בשמחה מאד גדולה, וכן ידוע אצלינו, הבעל התניא היה אצל רביז"ל ושבת אצלו בשבת פרשת יתרו בשנת תק"ע, וכשהגיע סמוך לעיר ברסלב, יצא רביז"ל לקראתו עם הרבה מאנשי שלומינו ומאנשי העיר, וקיבלו בכבוד גדול מאד, ורביז"ל שיבחו מאד מאד, וקרא אותו שר האלף וכו', והפליג אז רביז"ל בלשונות של הפלגה על גדולת הבעל התניא זי"ע וכו'. וכן להיפך התבטא הבעל התניא זי"ע בעת המחלוקת הגדולה על רביז"ל בזה הלשון, אני לא כמו אלו שרק תומכים ברבי נחמן, אלא אני והוא זה דבר אחד, מי שפוגע ברבי נחמן פוגע בי וכו', [וידוע שהצדיק הקדוש רבי אברהם יהושע העשיל ממחנובקא זי"ע, שבסוף ימיו היה גר בבני ברק אחר שבילה כמה שנים בסיביר וכו', היה רגיל לומר "שברוסיה החזיקו מעמד ביהדות רק חסידי חב"ד וחסידי ברסלב]. ולכן אני לא מבין מה אתה רוצה לעשות פירוד ביניהם, ומה אתה לא מבין? כל אחד נמשך אחר דרכו וכו', ואחר שורש נשמתו וכו', ואסור לזלזל באף אחד וכו', (אם לא אחד שמתחזה וכו', והולך נגד השולחן ערוך, וגונב וגוזל ועושה עוולות וכו' וכו', ומלביש את זה בחסידות וביהדות וכו', זה מראה את טלפיו הטמאות וכו').
|