שאלה: מאת חיים: שלום לרב הצדיק. תוקפים אותי הרהורים רעים ומחשבות זרות, ואני לא יכול לצאת מזה, אני תמיד נזכר בכל הדברים הרעים שראיתי עד עכשיו וחושב מזה כל הזמן ולא מצליח להשתחרר מזה. מה אפשר לעשות? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ה' לסדר בראשית כ"ה תשרי ה'תשע"ג
שלום וברכה אל חיים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
הכלל שאי אפשר בשום אופן בעולם שיהיו שני מחשבות ביחד בפעם אחד. על כן בקל יכולין לגרש מחשבות רעות רק בשב ואל תעשה, דהיינו שלא לחשוב אותו המחשבה, רק לחשוב איזה מחשבה אחרת בתורה או עבודה או אפילו משא ומתן, כי אי אפשר שיהיו שני מחשבות ביחד בשום אופן. וכבר אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ע"ב) שאין צריכין לעשות מלחמה ולנענע ראשו אנה ואנה כדי לגרש המחשבות רעות, כי אין זה מועיל כלל, אדרבא על ידי זה מתגברים יותר, רק לבלי להשגיח עליהם כלל, רק לעשות את שלו במה שהוא עוסק בתורה או תפלה או משא ומתן, ולבלי להסתכל לאחוריו כלל ועל ידי זה ממילא תסתלק. ולכן אני מאד מאד מבקש אותך ראה לחזק את עצמך ביתר שאת ביתר עוז, ושום דבר בעולם לא יוכל לשבור אותך, בוודאי כל הלכלוך והזבל והזוהמא שהסתכלת בשיקוץ עירום וכו' וכו', זה יעלה לך במחשבתך, וכל זמן שלא חזרת בתשובה בשלימות, זה יבוא אליך חזרה, ואתה תקיים את דברי רביז"ל לא לשים לב לזה וכו', רק להמשיך במה שאתה עושה, ואף שבין כך יש לך צער ויסורים גדולים מאד, דע לך שהקדוש ברוך הוא מאד מאד מתענג מאדם שיכול להתחזק ולהחזיק מעמד אף שבאים לו מחשבות זרות והרהורים רעים, והוא מנתק את עצמו מהם, והוא מתחיל לחשוב רק מחשבות טובות, שמלא כל הארץ כבודו, ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין ובתוך כל עלמין, וככל שמכניסים בעצמם את מחשבות אלו, על ידי זה זוכים לנתק את עצמו מהרע. כי ככל שמאירים בעצמו האור אין סוף ברוך הוא, כך נתבטל הטומאה והזוהמא, ולכן חזק ואמץ מאד לקיים את דברי רביז"ל האלו, לדעת שכמו שאצל מלכים של אומות העולם שמים לפניהם שתי חיות ונותנים להם להתנגח אחד בהשני, ורוצים לראות מי יפיל את מי וכו', כמו כן כשאדם חוזר בתשובה, אזי מלמעלה חוזר ומתעורר אצלו כל הזבל והלכלוך עירום שיקוץ ותיעוב וכו', שהסתכל עד עכשיו, עולה לו במחשבה, ורוצים לראות איך שהוא יתגבר עליהם, וזה גורם נחת רוח להקדוש ברוך הוא.
ולכן אל תתבלבל וכו', אל תשבר וכו', זה עיקר הנסיון שלך וכו', אל תחזור אחורנית וכו', ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ט) שעיקר התשובה השלימה היא, כשאדם עובר באלו המקומות ממש שהיה מקודם התשובה, כל אחד לפי מה שעבר עליו בימים הקודמים, וכשעובר באלו המקומות והענינים שהיה מתחילה ממש, ועכשיו פונה עורף מהם, וכופה יצרו לבלי לעשות עוד מה שעשה זהו עיקר התשובה השלימה, ורק זה נקרא תשובה. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|