שאלה: מאת גיא: לכבוד הצדיק. תודה על המכתבים המחזקים והמעודדים שאתה כותב לנו, התחזקתי הרבה באמונה בזכות שו"ת אשר בנחל והרחבתי הרבה את ידיעותיי על רבינו ז"ל בזכות השו"ת. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר נח כ"ט תשרי ה'תשע"ג
שלום וברכה אל גיא נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
וכן העולה על הכל שזכית להתחתן, אשר זו השמחה הכי גדולה, ובזה ראוי לך לשמוח מאד מאד, ולהודות ולהלל ולשבח את הקדוש ברוך הוא שזכית למצוא את נשמתך וכו' וכו', כי כך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רס"ה) שקודם שהנשמות יורדים כאן בזה העולם, למעלה הם נשמה אחד, וכשיורדים לזה העולם מתפצלים, הזכר יורד דרך זוג הורים אחד, והנקבה יורדת דרך זוג הורים אחרים, ועד שמוצאים אחד את השני לוקח זמן כי יש המון עיכובים, כמאמרם ז"ל (סנהדרין כב.) קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף, והרגע שמוצאים אחד את השני, הם מתאחדים יחד וזה השמחה הכי גדולה, ועל אחת כמה וכמה שאשתך כבר בהריון, בזה ראוי לך לשמוח יותר ויותר, והקדוש ברוך הוא יעזור שהכל יעבור בקלות ותוליד בקלות. אני מאד מאד מבקש אותך שתשתדל לשמח ולייקר את אשתך, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (בבא מציעא נט.) לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו, שנאמר (בראשית י"ב) "ולאברם הטיב בעבורה" והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא, אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו, (תכבדו ותייקרו את נשותיכם כדי שתתעשרו) ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ט) שעיקר העשירות בא בזכות האשה. ודע לך שעיקר התשובה לשכוח את כל העבר שלך לגמרי, כי כך גילה לנו רביז"ל (שיחות הר"ן סימן כ"ו) אצל העולם השכחה היא חסרון גדול בעיניהם. אבל בעיני יש בהשכחה מעלה גדולה. כי אם לא היתה שכחה, לא היה אפשר לעשות שום דבר בעבודת השם יתברך אם היה זוכר כל מה שעבר לא היה אפשר לו להרים את עצמו לעבודתו יתברך בשום אופן, גם היו מבלבלים את האדם מאד כל הדברים שעוברים עליו. אבל עכשיו על ידי השכחה נשכח מה שעבר וכו'. וענין זה הוא דרך עצה טובה גדולה מאד בעבודת השם יתברך, כי על פי רוב יש להאדם בלבולים רבים וערבוב הדעת מאד ממה שחלף ועבר. בפרט בשעת התפלה, שאז באים עליו כל הבלבולים ומערבבים ומעקמים את דעתו ממה שכבר עבר. לפעמים יש לו בלבולים מענין המשא ומתן שלו ועסקי ביתו וכיוצא, באשר כי לא טוב עשה בענין זה וכיוצא וכך היה צריך לעשות וכיוצא בזה הדבר. ויש שמבלבלים אותו בעת עבודתו בתורה או בתפלה וכיוצא, בהפגמים שפגם מקודם באשר שבענין זה לא עשה כהוגן נגדו יתברך וכיוצא בזה הרבה מאד. כאשר ידוע לכל אדם בעצמו. על כן השכחה היא עצה טובה גדולה מאד לזה, שתיכף ומיד שחולף ועובר הדבר, יעביר ויסלק אותו מדעתו לגמרי, ויסיח דעתו מזה לגמרי. ולא יתחיל לחשוב עוד במחשבתו בענין זה כלל. ואתה צריך לדעת שכל זמן שיש לך רצונות וכיסופים חזקים מאד מאד להיות איש כשר ולצאת מכל העבר שלך ומכל הדמיונות שלך וכו' וכו', זה בעצמו יחזק אותך יותר ויותר לעשות את רצונו יתברך, יעזור הקדוש ברוך הוא שאתה ואשתך יחד תאהבו אחד את השני, ותבנו בית נאמן בישראל, ויהיה השלום והאהבה שרוי אצלכם תמיד, ועל ידי זה השכינה תהיה בביתכם, ובמקום שהשכינה נמצאת, שם הברכה מצויה.
|