שאלה: מאת שלום יצחק: תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר נח ג' מר חשוון ה'תשע"ג שלום וברכה אל שלום יצחק נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. הנביא מתאונן (מלאכי א' ז') מגישים על מזבחי לחם מגואל ואמרתם במה גאלנוך באמרכם שולחן הוי"ה נבזה הוא. וכי תגישון עיוור לזבוח אין רע וכי תגישו פיסח וחולה אין רע הקריבהו נא לפחתך הירצך או הישא פניך וגו'. אם אדם יביא פסולי קרבנות להמזבח האם ירצה את זה הקדוש ברוך הוא? האם תתן מתנה דבר בעל מום לחברך היקבל את זה? והבאתם גזול ואת הפיסח ואת החולה והבאתם את המנחה הארצה אותה מידכם אמר הוי"ה. וארור נוכל ויש בעדרו זכר ונודר וזובח משחת להשם וגו'. ולכן מה טוב ומה נעים שתתחיל קודם ללמוד עם עצמך את הספר הקדוש "לקוטי מוהר"ן" וכך תוכל לחזור בתשובה. וכבר אמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ע"ט) שאדם צריך לשבת תחת מקומו כמו שכתוב (שמות ט"ז כ"ט) "שבו איש תחתיו", תשב תחת מקומך היינו תשפיל את עצמך כי בזה תלוי כל התשובה ועל כל פנים "אל יצא איש ממקומו" שיש שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. אחד יש לו עבר לא כל כך זורח וכו' ועכשיו הוא רוצה רב רבנן וכו' ואיך זה מסתדר יחד? ומכל שכן אחד שהולך בלי כיפה ובלי ציצית איך הוא יכול ללמד אחרים? וזה הבחירה שהטביע הקדוש ברוך הוא בתוך הבריאה, וכך מטעים את בני אדם ומוליכים אותם שולל וכבר אמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"א) יש שקורים את עצמם מנהיגים, הם לא יכולים להנהיג את עצמם, ואיך יכולים להנהיג אחרים? ומכל שכן וכל שכן שגם אומרים כבר דעות בחסידות ברסלב וכו' עד שיש כאלו שיש להם את החוצפה להתווכח האם צריכים לנסוע לראש השנה באומין וכו' בשעה שמוהרנ"ת בעצמו כותב שכל עניין ראש השנה של רביז"ל זה שייך לדורות וכו' ואיך שאחד שאינו יודע בין ימינו ושמאלו כבר יאמר דעות? מי שחוזר בתשובה צריך ליפול על פניו בכל יום ולבכות אליו יתברך שימחול לו על כל התועבות שעשה עד עכשיו, וצריך לשפוך דמעות כמים פן ואולי הוא טועה ומטעה את עצמו ומכן שכן אחרים וכו' כי מי שחטא בפרט בפגם הברית וכו' מוחו מבוהל ומבולבל מאד מאד, וכל הקליפות מסבבים אותו עדיין וכו' ולכן הוא צריך הרבה להתבודד עמו יתברך שינקה את מוחו ומכל שכן שישב בפינה שלו ולא יאמר דעות ומכל שכן שלא ידבר על אחרים.
|