שאלה: מאת שלום יצחק: לכבוד מוהרא"ש צדיק הדור. אני מרצה פעמיים בשבוע על פי דעת רבינו הקדוש ועל-פי דעת כבוד הצדיק שיעור בליקוטי מוהר"ן ובסיפורי צדיקים וכו'. במהלך השיעורים אני נמצא עם כיפה וציצית ולאחר השיעור בלי שיראו אני מוריד אותם כי יש לי קושי רב בזה ואני הולך ביום יום בלי כיפה וציצית. מה דעת כבוד מוהרא"ש בעניין זה? בנוסף לזאת יש מבאי השיעור שמאוד אוהבים את השיעור אך לאחר השיעור הם מדברים לשון הרע על השיעור. מה כבוד הרב ממליץ לעשות ומה דעתו בעניין? תודה.
תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר נח ג' מר חשוון ה'תשע"ג
שלום וברכה אל שלום יצחק נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. הנביא מתאונן (מלאכי א' ז') מגישים על מזבחי לחם מגואל ואמרתם במה גאלנוך באמרכם שולחן הוי"ה נבזה הוא. וכי תגישון עיוור לזבוח אין רע וכי תגישו פיסח וחולה אין רע הקריבהו נא לפחתך הירצך או הישא פניך וגו'. אם אדם יביא פסולי קרבנות להמזבח האם ירצה את זה הקדוש ברוך הוא? האם תתן מתנה דבר בעל מום לחברך היקבל את זה? והבאתם גזול ואת הפיסח ואת החולה והבאתם את המנחה הארצה אותה מידכם אמר הוי"ה. וארור נוכל ויש בעדרו זכר ונודר וזובח משחת להשם וגו'. איך אתה לא מתבייש אפילו לשאול שאלה כזאת? אתה מרצה פעמיים בשבוע בלקוטי מוהר"ן והולך כל השבוע בלי כיפה בלי ציצית ואני בטוח שגם תפילין אינך מניח בכל יום ובוודאי גם שבת אינך שומר. ואני כבר לא מדבר מה בענין קדושת הברית וכו' וכו' ולבסוף אתה שואל דעתי מה אני אומר בעניין זה? תאמין לי אם זה לא היה מצחיק הייתי בוכה על שבר בת עמי, כך נראים היום "המנהיגים", ובקרוב גם אתה תהיה נקרא "מרבני ברסלב" כי אתה נותן שיעורים בלקוטי מוהר"ן ואתה אומר כבר דעות וכו. שאלתה מה אני ממליץ לך? אני ממליץ שקודם תחזור בתשובה שלימה כי בפירוש גילה לנו רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן שמ"ט) שיכולים להיות נעשה בעל תשובה גמור על ידי לימוד הספר שלו "לקוטי מוהר"ן". ולכן מה טוב ומה נעים שתתחיל קודם ללמוד עם עצמך את הספר הקדוש "לקוטי מוהר"ן" וכך תוכל לחזור בתשובה. וכבר אמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ע"ט) שאדם צריך לשבת תחת מקומו כמו שכתוב (שמות ט"ז כ"ט) "שבו איש תחתיו", תשב תחת מקומך היינו תשפיל את עצמך כי בזה תלוי כל התשובה ועל כל פנים "אל יצא איש ממקומו" שיש שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. אחד יש לו עבר לא כל כך זורח וכו' ועכשיו הוא רוצה רב רבנן וכו' ואיך זה מסתדר יחד? ומכל שכן אחד שהולך בלי כיפה ובלי ציצית איך הוא יכול ללמד אחרים? וזה הצרה שקורה היום שקמים וגודלים "רבני ברסלב" כמו פטריות אחרי הגשם והם כבר אומרים דעות מי כן גדול ומי כן קטן וכו' אשר בפירוש גילה לנו רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פ"ג) זה יצר הרע גדול לומר צדיק זה נאה וצדיק זה אינו נאה וכו'. מצחיק אבל עצוב אחד שאך אתמול שלשום וכו' עשה את כל העבירות שבעולם וחזר בתשובה ויש לו כבר זקן ארוך עד הטבור והוא כבר מאלו שקורים עצמם "רבני ברסלב" אומרים דעות לאלו שחיים ונושמים את רביז"ל קרוב לשישים שנה ובקיאים בספרי רביז"ל בעל פה ממש. האם אין זה מצחיק ועצוב? וזה הבחירה שהטביע הקדוש ברוך הוא בתוך הבריאה, וכך מטעים את בני אדם ומוליכים אותם שולל וכבר אמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"א) יש שקורים את עצמם מנהיגים, הם לא יכולים להנהיג את עצמם, ואיך יכולים להנהיג אחרים? ומכל שכן וכל שכן שגם אומרים כבר דעות בחסידות ברסלב וכו' עד שיש כאלו שיש להם את החוצפה להתווכח האם צריכים לנסוע לראש השנה באומין וכו' בשעה שמוהרנ"ת בעצמו כותב שכל עניין ראש השנה של רביז"ל זה שייך לדורות וכו' ואיך שאחד שאינו יודע בין ימינו ושמאלו כבר יאמר דעות? ולכן כל מי שמתקרב אל חסידות ברסלב ושומע את זה מדבר על זה או על זה וכו' וכו' צא ובדוק אחריו וכו' כבר תמצא קופה של שרצים אחריו וכו' או תפתח את הקופסה שלו ותראה כמה תולעים יצאו משם וכו'. מי שחוזר בתשובה צריך ליפול על פניו בכל יום ולבכות אליו יתברך שימחול לו על כל התועבות שעשה עד עכשיו, וצריך לשפוך דמעות כמים פן ואולי הוא טועה ומטעה את עצמו ומכן שכן אחרים וכו' כי מי שחטא בפרט בפגם הברית וכו' מוחו מבוהל ומבולבל מאד מאד, וכל הקליפות מסבבים אותו עדיין וכו' ולכן הוא צריך הרבה להתבודד עמו יתברך שינקה את מוחו ומכל שכן שישב בפינה שלו ולא יאמר דעות ומכל שכן שלא ידבר על אחרים. אני מקווה שתכניס את הדיבורים האלו היטב בלבך.
|