שאלה: מאת הוד יהודה: שלום רב. לפני מספר שנים התחלתי תהליך של חזרה בתשובה ועשיתי את זה די לאט. אני מודה שבמהלך חיי החילוניים הייתי נכשל בפגם הברית המון פעמים, וזה היה הדבר הכי קשה לי בחזרה בתשובה, להפסיק עם זה. אפשר להגיד שלבסוף די הצלחתי ואני נשמר מזה למרות שלפעמים יש לי נפילות, כי אני לא מלאך. כשאני מסתכל אחורה, לא הייתי מאמין שאי פעם אני יוכל להפסיק. התחזקתי מאוד לאחר שקראתי את הספר 'קדושת ישראל', אבל יש דבר אחד שמפריע לי: הרב כתב בספר את הדברים שקורים לאותו אדם כמו הזדקנות מהירה ועוד דברים, ובאמת לאחר שקראתי את הספר הסימנים התחילו להופיע אצלי. רציתי לשאול את הרב האם יש עצה למנוע את התופעה הזאת?
תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר לך ז' מר חשוון ה'תשע"ג
שלום רב אל הוד יהודה נרו יאיר ויזרח לנכון קיבלתי את מכתבך. צריך שתדע שחזרה בתשובה הכוונה לחזור לגמרי אליו יתברך בלי שום חשבונות פרטיים, הרי הנשמה יורדת מלמעלה ומתלבשת בגוף גשמי וצריך לעבור את זה העולם כפי מספר השנים שקבעו לו מלמעלה ואחר כך חוזרת הנשמה חזרה למעלה והגוף אל קברות יובל, ואם כן מה שייך לחזור "בשאלה" איזה שאלה יש כאן? אין זה אלא שאלת עמלק (שמות י"ז) "היש הוי"ה בקרבנו אם אין" וזה מה שגורם להאדם כל הצרות והיסורים והמרירות והדאגות וכו' כי כשבר ישראל זוכה לדעת בידיעה ברורה אשר אין שום מציאות בלעדיו יתברך כלל, ובכל תנועה ותנועה שם אלופו של עולם, אז כל החיים שלו הולכים לו אחרת לגמרי, כי כך כתיב (דברים ל"א) "הלא על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה" כי מי שיש לו אמונה ברורה ומזוככת אזי מרגיש את אמתת מציאותו יתברך תמיד עמו ואין עוד נועם ועריבות יותר מזה שאדם מרגיש את טובו וחסדו יתברך. אבל כשאדם פוגם בבריתו על ידי הוצאת זרע לבטלה או שאר מרעין בישין וכו' על ידי זה נפגמה אצלו האמונה הקדושה כמובא בדברי רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"א) אשר ברית ואמונה תלויים זה בזה, כפי שאדם אוחז בתיקון הברית כמו כן אמונתו יותר חזקה, ולכן רוב העולם שאוחזים רחוק משלימות קדושת הברית בשביל זה נפגמה אצלם האמונה וכו' ושורין בדיכאון פנימי ומר ומרור להם החיים ומציירין את האור לחושך וכו' כמו שאמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) מלמעלה יורד רק אור פשוט אבל האדם הוא הצייר, אם הוא זוכה לתיקון הברית אזי יש לו מוחין נקיים ועל ידי זה הוא מצייר את אורו יתברך לטוב ויודע ברור שהקדוש ברוך הוא אב הרחמן המרחם על בריותיו ומיטיב לכל וכו'. אבל אם פגם בברית על ידי זה מוחו מקולקל ופגום לגמרי ומצייר את האור לרע ולחושך וכו' כאילו הקדוש ברוך הוא רק רוצה את הרע וכו' ורוצה לנקום בו וכו' וכאילו כולם כנגדו וכו' וכאילו הכל מר ורע וכו' ובאמת הכל דמיון גדול, כי האדם הוא החייב בזה כי כלי מוחו פגומים מאד מאד והוא חושב ומדמיין לעצמו כאילו הכל הולך הפוך וכו' וכאילו הקדוש ברוך הוא בכעס עליו וכו' ורוצה רק לנקום בו וכו' וכדומה כל מיני דמיונות של הבל ושוא שרק עולים על מח האדם וכו' וזה מה שעוקר אותו מהחיים ושורה בדכאון פנימי והוא ממורמר וכו' ואינו יכול להבין איך שהקדוש ברוך הוא מלא רחמים מלא טוב וחסד. ולכן מאחר שזכית לחזור בתשובה אליו יתברך, אתה צריך להחיות עצמך עם כל נקודה ונקודה טובה שיש בך ולהיות רק בשמחה, אל תסתכל על אחרים כלל, מה אתה יודע מה זה תקוע? או שחזרת אחורנית? הלא כל הזזה שאדם רק מגביה עצמו אליו יתברך, בזה הוא מתגבר על יצרו ושורף את הקליפות שברא מחמת רוב עוונותיו, וזוכה להמשיך על עצמו רחמיו וחסדיו יתברך. רביז"ל הזהירנו מאד מאד על זקנה דסטרא אחרא ואמר (שיחות הר"ן סימן נ"א) זקן אין טוב, לא יהודי זקן, לא למדן זקן, זקן אינו טוב כלל תמיד צריכים להתחדש ולעשות התחלה חדשה, לשכוח את העבר לגמרי ולעשות בכל פעם התחלה חדשה. עיקר התשובה זה וידוי דברים שאמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ד') שעוונותיו של האדם חקוקים על עצמותיו וכשאדם מתוודה יוצאים העוונות מעצמותיו ומתחיל להאיר בו האור אין סוף ברוך הוא. ולכן הרגל עצמך לדבר עמו יתברך בלשון שאתה רגיל בה ודע לך שכל דיבור ודיבור עושה רושם למעלה בכל העולמות ואל תבלבל עצמך משום בריה שבעולם, כל הזזה שאתה רק מזיז את עצמך אליו יתברך אתה נעתק מהרע והזוהמא שנדבק בך מחמת פגם הברית וכו' ובזה שאתה מתחזק ולא נותן את היאוש והדכאון שיתפסו אותך, בזה בעצמו אתה כבר מתקדם וכו'. רק חזק ואמץ מאד מאד להניח תפילין כשרים בכל יום, ותשמור לאכול רק מאכלים כשרים עם הכשר טוב וכן ראה לשמור שבת קודש ואז טוב לך לנצח.
|