שאלה: מאת אברהם: שלום לצדיק. יש לי שאלה ואני מבקש שלא תקפידו עלי שאני שואל אותה: מה ההבדל בין 'איש כשר' לאיש פשוט מהמון העם? ובמה האיש הכשר יותר גדול מאדם רגיל? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י מוצאי שבת לסדר תולדות ג' כסליו התשע"ג
שלום וברכה אל אברהם נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. צריך שתדע כשבר ישראל מרגיל עצמו תמיד להתבודד עמו יתברך, אזי זוכה לישוב הדעת כזה, עד שיום המיתה תמיד לפני עיניו, ואז כבר חי באופן אחר לגמרי ואינו מרמה את הזולת וכו', ואין לו כבר שום תאווה לכלום וכו', כי הוא יודע שהוא הולך עוד מעט למות וכו', ומובא (שולחן ערוך חושן משפט סימן פ"א סעיף ב') דאין אדם משטה בשעת מיתה וכו', וזו מדריגת הצדיקים שתמיד שמים את יום המיתה לפני עיניהם, ולכן כל דבריהם אמת ויציב. תאמין לי אדם אחר רק שומע מיום המיתה וכו', נופל עליו פחד גדול מאד, ולא מעוניין לשמוע יותר וכו', כי זה מפחיד אותו ומכניס בו עצבות ומרה שחורה וכו' וכו', לא כן הצדיקים הגדולים הדבוקים באין סוף ברוך הוא, מוכנים כל רגע ורגע למסור את נפשם על קידוש שמו יתברך, ויום המיתה תמיד לפני עיניהם וכו', ויש צדיקים שזכו כבר להגיע לביטול כזה, שמרגישים ממש כמו שהם כבר לאחר המיתה ולאחר הקבורה וכו' וכו', האם שם שייכות איזה תאוות? כבוד או ממון? וכו' וכו'. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|