שאלה: מאת קרן: לכבוד מורנו ועטרת ראשנו נרו יאיר שלום רב! כבודכם מדברים הרבה מתאוות הניאוף, ומספרים מהעונש החמור שנענשים על העבירה הזו. בעברי החילוני שלא ייחסתי חשיבות למשקל הכבד שבעברה ובעודי נשואה, בן זוגי ברח לחו"ל והשאיר אותי עם הילדים, הכרתי גבר אחר ונפלנו בעברה בעודי נשואה. רק כעבור שנה קיבלתי את הגט וחייתי עם אותו בן זוג 10 שנים. נולדו לנו 2 ילדים ובית הדין בירושלים והרב הראשי לישראל אסר עלינו להינשא כי הדין הוא "אסורה לבעל ולבועל". השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום א' לסדר ויצא ד' כסליו התשע"ג
שלום רב אל קרן תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. אני לא מרבה לדבר מעונשים וכו', כי זה לא דרך רביז"ל להזכיר עונשים וכו', אדרבה דרכו הוא רק לחזק ולעודד ולשמח את כל הנפשות הנפולים, ולהחזירם בתשובה שלימה, ולקרבם אליו יתברך. פה לא מדברים מדתי או חילוני וכו', אשה שנשואה לבעל ולא קיבלה גט, וחיה עם גבר זר, עליה כתוב בתורה (ויקרא כ' י') "ואיש אשר ינאף את אשת איש אשר ינאף את אשת רעהו מות יומת הנואף והנואפת". ובפרט כשהולידה ממנו שתי ילדים, הם ממזרים גמורים רחמנא ליצלן, בוודאי הבית דין בירושלים צודקים שאסור לך להתחתן איתו בשום פנים ואופן, אפילו שעכשיו קיבלת את הגט מבעלך, מובא (שולחן ערוך אבן העזר סימן י"א סעיף א') מפי השמועה למדו כשם שהיה אסורה לבעלה כך אסורה לבועל; וכו' עיין שם, אין פה ענין של רגש שרב שכונה רוצה להתיר לך וכו', פשוט הוא עם הארץ גמור וכו', אסור לך בשום פנים ואופן להתחתן עמו, ובפרט שהבאת לעולם שני ממזרים וכו'. נהגת טוב מאד שעזבת אותו, ואת חוזרת בתשובה שלימה, ואמרו חכמינו הקדושים (תנא דבי אליהו רבה פרק ד') אמר הקדוש ברוך הוא, אם אדם עובר עבירה לפני אם חוזר ועושה תשובה הרי אני עמו ברחמים ואני מקבל את תשובתו, ואין אני זוכר לו אפילו מקצת עוונותיו. וכן הוא (שם פרק ו') אמר הקדוש ברוך הוא לישראל, בניי אני אמרתי לכם אין חפצי אלא ברכה ובמי שאין בו עבירות. וחזרתי בו בדברי אפילו יעשה אדם מאה עבירות זו למעלה מזו ויחזור ויעשה תשובה וישפיל את עצמו לארץ ויראה את עצמו כאילו הוא חציו זכאי וחציו חייב ויראה את עצמו כאילו חייב באשם תלוי בכל יום. הריני עמו ברחמים ומקבלו בתשובה ואתן לו בנים של בעלי קומה ועוסקי בתורה ומקיימי מצות; וכו' עיין שם. ומובן ממילא שהתשובה צריכה להיות תשובה אמיתיית, לא לחזור אל הנואף הזה, ירחם המרחם ויקבל את תשובתך באמת, ויומתק ממך כל הדינים וכו' וכו', ואם אפשר לנסוע אל ציון רביז"ל עם שני הילדים, אין למעלה מזה.
|