שאלה: מאת אביתר: שלום רב לכבוד מוהרא"ש שליט"א. אני בחור חוזר בתשובה שנה וחצי וכרגע אני עומד לפני חתונה עם בחורה ברסלבית שגם היא חוזרת בתשובה. הבחורה קוראת את השו"ת של הרב וגם באה לשיעורים של תלמיד הרב בבת ים. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ב' לסדר ויצא ה' כסליו התשע"ג
שלום וברכה אל אבייתר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה כותב "אנחנו רבים בלי הפסקה, והיא מוציאה אותי מדעתי", מי אומר לך לריב? אם אתה היית סבלן וכו', ומראה לה אהבה וחום וכו', והיית מבין אותה וכו', אזי אף פעם לא הייתם רבים ביניכם, אבל כיון שאתה כולל את עצמך עמה ביחד "אנחנו רבים בלי הפסקה", אזי אני מאשים אותך, כי הגבר צריך שיהיה לו יותר שכל, שלא רבים, כי המחלוקת והמריבות לא מביאים אל שום דבר, רק נופלים בפי שחת וכו', וזה עוד קודם החתונה, שאתם אוכלים אחד את השני בלי מלח וכו', ומה יהיה אחר החתונה? לה יחסר עין וכו', ולך יחסרו כמה שיניים וכו', ויהיה ששון ושמחה ביניכם. ולכן אם אתה לא יכול להשתלט על עצמך, מה אתה צריך להתחתן איתה? לעולם הבעל צריך להיות חכם ולהיות וותרן, אם הוא רוצה שיהיה לו שלום בית אמיתי. ולכן אם אתה רוצה להתחתן איתה, ולחיות חיים מאושרים, אזי אני מאד מבקש אותך שתתאזר במדת הסבלנות, ואפילו שזה בא לך מאד מאד קשה, זכור מה שאמר התנא הקדוש (אבות פרק ה') לפום צערא אגרא, ודע לך כשאדם עוצר את עצמו לא לכעוס, בזה אפילו שנמצא במדור הקליפות וכו', הוא עולה עד עולם האצילות, שהוא בטל ומבוטל אל האין סוף ברוך הוא, כי הכל תלוי כפי מידת הסבלנות ולא להכנס בכעס, שבדרך כלל בא מגיאות וישות. אדם צריך לבטל את עצמו כל כולו אליו יתברך, ושלא יהיה לו אפילו משהו תרעומת על אשתו וכו', כי האשה היא חלק מבעלה, כמו שכתוב (בראשית ב' כ"ג) "עצם מעצמי ובשר מבשרי לזאת יקרא אשה כי מאיש לקחה זאת", ולכן אם אתה יכול לקבל על עצמך את כל זאת, מה טוב ומה נעים שתתחתנו יחד, אבל אם תזרוק את האשמה רק עליה וכו', אזי חבל לכם להתחתן, כי תצאו לבסוף בלי שיניים ובלי עין וכו', ועם מכות טריות וכו', ויכול להיות שגם יגמר בבית סוהר וכו', ולמה אתם צריכים את זה, האם מתחתנים כדי לריב? שמע בקולי ותקנה לעצמך מדת הסבלנות, ואז יהיו לך חיים מאושרים. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|