שאלה: מאת ירון: שלום וברכה לצדיק מוהרא"ש שליט"א. תודה רבה לצדיק שעושה כל כך הרבה למען עם ישראל ושתזכו בעזרת ה' לבריאות איתנה והצלחה בכל. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר ויצא ז' כסליו התשע"ג
שלום וברכה אל ירון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל גילה לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ב) סוד נורא ונפלא מאד על המשנה (אבות פרק ג') רבי חנינא בן חכנאי אומר הניעור בלילה והמהלך בדרך יחידי והמפנה לבו לבטלה, הרי זה מתחייב בנפשו, שעיקר השלימות של התבודדות, הוא בלילה בשעה שכולם ישנים, ואין מי שיפריע לו, והולך בדרך יחידי במקום שאפילו ביום אף אחד לא הולך שמה, ומפנה את לבו לגמרי מהבלי עולם הזה בעת ההתבודדות, והוא בטל ומבוטל אז אליו יתברך, על ידי זה זוכה להכלל במחוייב המציאות שהוא יתברך קדמון לכל הקדמונים וכו' וכו', ואשרי מי שיכול להראות את זה בתמימות ובפשיטות לעובדא ולמעשה. ומי שלא יכול, כבר כתב רבי חיים ויטאל זי"ע (הקדמת ספרו "שער הקדושה") שיש חכמים שישבו בביתם דבוקים בו יתברך, בדמיון הולכי מדברות ורקיקי הסלעים וכו', היינו שישבו בביתם אחר חצות, ונדבקו בו יתברך, והתבודדו עמו יתברך, ועל ידי זה המשיכו על עצמם רוח אלקי דביקות באין סוף ברוך הוא, ולפי דברי רביז"ל, אז בעת הלילה אחר חצות שכולם ישנים, אז אף אחד לא יכול לבטל ולבלבל אותו, וכן אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ד) על הפסוק (תהלים ע"ז) "אזכרה נגינתי בלילה עם לבבי אשיחה ויחפש רוחי", היינו בלילה אז עיקר הזמן של ההתבודדות, להתבודד בינו לבין קונו, ולפרש שיחתו לפני השם יתברך, לשוח עם לבבו, ולחפש הרוח טובה דהיינו הנקודות טובות שיש בו עדיין, לבררם מתוך הרוח רע וכו', עיין שם. עם כל זאת עליך לדעת שמי שזוכה למוח ברור ומזוכך, ומחשבתו תמיד חושבת רק ממנו יתברך, אזי הוא רואה בעיני שכלו איך שכל הבריאה כולה מלא כל הארץ כבודו, ואיהו ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין ובתוך כל עלמין, אין שום מציאות בלעדו יתברך כלל, כי הכל לכל אלקות גמור הוא, ודומם צומח חי מדבר זה לבוש לגבי אין סוף ברוך הוא, אין טבע מקרה ומזל כלל, ולכן אדם כזה יכול להתבודד בכל מקום ובכל עת, כי תמיד הקדוש ברוך הוא לפני מראה עיניו, ומשיח ומספר את כל אשר עם לבבו עמו יתברך. ולכן לא כדאי להתבלבל משום דבר, אלא כל אחד ידבר עם הקדוש ברוך הוא מתי שהוא רוצה ואיפה שהוא רוצה, שמלא כל הארץ כבודו, והוא יתברך שומע תפלת כל פה, אשרי מי שאינו מטעה את עצמו כלל.
|