שאלה: מאת ישראל: תודה על השו"ת הנפלא, כי מאז שהשו"ת הזה נמצא, החיים שלי אישית נתהפכו לגמרי, כי יש לי מקום ללמוד משאלות של אחרים ולהתחזק דרכם בבעיות שלי. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר וישלח י"ב כסליו התשע"ג
שלום וברכה אל ישראל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כל צדיק היה לו את ההנהגה שלו וכו', מהטעמים הכמוסים עמו וכו', וזה לא אומר שצריכים לחקות אותו, כי לחקות אדם זה כמו קוף שמחקה את האדם, לנו יש שולחן ערוך שיהודי נקרא מי שמקיים את השולחן ערוך, ואנשי שלומינו רגילים לומר לאלו ששואלים אותם שיסבירו איך התנהג רביז"ל? תפתח את השולחן ערוך ושם תראה איך רביז"ל התנהג, כי רביז"ל הקפיד מאד מאד על לימוד שולחן ערוך, ואמר (שיחות הר"ן סימן כ"ט) לימוד הפוסקים צריכים ללמוד יותר מכל הלימודים. וראוי ללמוד כל הארבעה "שולחן ערוך" כולם מראשם עד סופם כסדר, אם יכול ללמוד כל הארבעה שולחן ערוך עם כל הפירושים הגדולים מה טוב. ואם לאו על כל פנים ילמד כל הארבעה "שולחן ערוך" הקטנים [היינו מחבר רמ"א]: והוא תיקון גדול מאד מאד. כי על ידי חטאים נתערב טוב ורע, ועל ידי לימוד פוסק שמברר הכשר והפסול המותר והאסור הטהור והטמא על ידי זה נתברר ונפרש הטוב מן הרע. וכמובא (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ח') מעלת למוד הפוסקים, ואמר רביז"ל, שכל איש ישראלי מחוייב ללמוד בכל יום ויום פוסקים חק ולא יעבור. ואף אם הוא אנוס ואין לו פנאי, ילמד על כל פנים איזה סעיף "שולחן ערוך" באיזה מקום שהוא אפילו שלא במקומו שהוא עומד עתה בשולחן ערוך. כי צריך ללמד איזה דין ב"שולחן ערוך" בכל יום ויום כל ימי חייו. וכשאינו אנוס ילמד כסדר כל הארבעה "שולחן ערוך" מדי יום ביומו וכשיגמור ויסיים הארבעה "שולחן ערוך" יחזור ויתחיל ללמדם כסדר. וכן ינהג כל ימי חייו. ולכן זה יסוד גדול בחסידות ברסלב לא לבלבל את עצמו מכל מיני הנהגות שונות שהתנהגו צדיקים וכו', כי אין לדבר סוף וכו', והוא יתבלבל לגמרי, ולכן אין לנו אלא מה שכתוב בשולחן ערוך ובנושאי כליו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|