שאלה: מאת מיכאל: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ג' לסדר וישלח י"ג כסליו התשע"ג שלום וברכה אל מיכאל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ובפרט כשמזכירים חולה, מוכרחים לכתוב את שם האמא, כמובא בדברי מוהרנ"ת ז"ל (ליקוטי הלכות ברכת השחר הלכה ג' אות י"ח) וזה מה שמזכירין שם האם דייקא כשמתפלל על החולה, כי כל החולאת של האדם נמשך מסוד החילוף שנתחלף הבן מלך עם בן השפחה וכו', שמתגבר חס ושלום בן העבד על בן המלך, כי כל החולאת הם בחינת מיתה, שהוא הסתלקות הכוחות והחיות, ועיקר המיתה נמשכת מסוד זוהמת הנחש, שהוא זוהמת העבד שמתגבר על הבן מלך על ידי חטא אדם הראשון, כי זוהמת הנחש וזוהמת העבד הם בחינה אחת, סוד ארור הנאמר בנחש, שהוא "ארור כנען עבד עבדים" וכו'. ובשביל זה כשמתפללין על החולה מזכירין שם אמו דייקא, כי עיקר החיות של האדם ושל כל הנבראים והנוצרים והנעשים הוא על ידי השם, סוד "נפש חיה הוא שמו", כי על ידי השם של כל דבר נמשך החיות לתוכו מחי החיים. וגם מחי החיים אי אפשר להמשיך החיות כי אם על ידי שמו יתברך כביכול וכו'. והנה שם האב הוא משם חכמה, ששם הוא למעלה מהשכל למעלה מהדעת וכו', ולשם אי אפשר להגיע, מה שאין כן שם האם הוא משם הבינה, ששמה כן יכולים להגיע, ובפרט הצדיק הגדול במעלה נוראה ונפלאה מאד, כשרואה על הכתב את השם ושם האמא, הוא יכול לדעת את כל מה שקורה עם הנשמה הזאת, ולכן כשבאים אל צדיק, צריכים לכתוב פיתקא עם שמו ושם אמו, וכך הצדיק יכול להמשיך עליו רפואה וישועה.
|