שאלה: מאת ששון: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ב' לסדר וישב י"ט כסליו התשע"ג שלום וברכה אל ששון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ומובא בדברי האריז"ל (עץ חיים שער א') שהד' שמות האלו ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן, הם נגד העינים האזנים החוטם והפה, וממילא מובן כשבר ישראל שומר על פיו, מאיר לפניו תמיד שם ב"ן, כשאדם שומר את חטמו לא להיות בכעס, מאיר לפניו תמיד שם מ"ה, כשאדם שומר מאד לא להשמיע לאזניו כל מיני דברים בטלים וניבול פה, אזי מאיר בו שם ס"ג, כשאדם שומר את עיניו לא להסתכל במקומות אסורים, על ידי זה מאיר בו שם ע"ב. הרי שלך לפניך שהכל תלוי כפי האדם ומדותיו, אם אדם זוכה ויש לו שכל ומתבודד הרבה להקדוש ברוך הוא, ומבקש ממנו יתברך שיהיו לו עינים קדושות אזנים קדושות חוטם קדוש פה קדוש, לא להסתכל במקומות המטונפים, ולא לשמוע דברים אסורים, ולא להיות בכעס וברציחה, ולא לדבר ניבול פה לשון הרע רכילות וליצנות, אזי ממילא מאירים לו לפניו את השמות האלו, ואם עדיין לא מאיר סימן שעדיין לא נתקבלה תשובתו פשוטו כמשמעו. ולכן אשרי אדם שמבקש הרבה ממנו יתברך על שכל ודעת, ולא בחינם שחכמינו הקדושים התקינו לבקש שלוש פעמים ביום "אתה חונן לאדם דעת", כי על דעת צריכים לבקש הרבה את הקדוש ברוך הוא, שהוא הנותן חכמה, כמו שכתוב (דניאל ב' כ"א) "יהב חכמתא לחכימין ומנדעא לידעי בינה".
|