שאלה: מאת מרדכי: לכבוד קדושת האדמו"ר שליט"א. בתורה קצ"ג אומר רביז"ל : "דַּע שֶׁהַמַּחֲשָׁבָה יֵשׁ לָהּ תּקֶף גָּדוֹל וְאִם יְחַזֵּק וִיגַבֵּר מַחֲשַׁבְתּוֹ עַל אֵיזֶה דָּבָר שֶׁבָּעוֹלָם יוּכַל לִפְעל שֶׁיִּהְיֶה כָך וַאֲפִילּוּ אִם יְחַזֵּק מַחֲשַׁבְתּוֹ מְאד שֶׁיִּהְיֶה לוֹ מָמוֹן, בְּוַדַּאי יִהְיֶה לוֹ. וְכֵן, בְּכָל דָּבָר רַק שֶׁהַמַּחֲשָׁבָה תִּהְיֶה בְּבִּיטּוּל כָּל הַהַרְגָּשׁוֹת וְהַמַּחֲשָׁבָה תַּקִּיפָה כָּל כָּך". השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר מקץ כ"ט כסליו (ה' דחנוכה) התשע"ג
שלום וברכה אל מרדכי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. דע לך שעיקר התכלית בזה העולם הוא רק להתבודד להקדוש ברוך הוא, וכמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ב') שעיקר כלי זיינו של משיח, הוא תפלה, היינו משיח יכניס בעולם את הענין של תפלה, שאדם ירגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלו, ולבקש ממנו יתברך כל מה שהוא צריך בגשמיות וברוחניות, ובזה תלויה כל הגאולה של האדם, והנה אם אדם מתפלל על איזה דבר, הוא צריך להכניס את כל המח ואת כל החושים שלו לדבר הזה, כגון אחד רוצה לקנות בית או רכב או שאר דברים וכו', אזי בשעה שמתבודד ומתפלל להקדוש ברוך הוא שישיג את הדבר הזה, הוא צריך להכניס את כל המח מחשבה שלו רק לדבר זה, עד שכבר יראה בעיני השכל שלו שהנה זה שלו. ולכן דברי רביז"ל לא סותרים את עצמם כלל, אדרבה אחד מחזק את השני, אדם צריך כל כך להתפלל להקדוש ברוך הוא על הדבר שהוא רוצה להשיג, עד שכל המח מחשבה שלו יהיה לקבל את הדבר הזה שהוא רוצה, וכך יש להמח מחשבה כח להמשיך לו כל מה שהוא רוצה, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קצ"ג) המחשבה יש לה תוקף גדול, ואם יחזק ויגבר מחשבתו על איזה דבר שבעולם, יוכל לפעול שיהיה כך, ואפילו אם יחזק מחשבתו מאד שיהיה לו ממון, בודאי יהיה לו, וכן בכל דבר. רק שהמחשבה תהיה בביטול כל ההרגשות. והמחשבה תקיפה כל כך, עד שאפשר למסור נפשו במחשבתו ממש, דהיינו שירגיש צער המיתה ממש, על ידי שיקבל על עצמו בדעתו שהוא מרוצה למסור נפשו על קידוש השם באיזה מיתה שתהיה. ואפשר לחזק ולגבר המחשבה כל כך, עד שבשעה שמקבל במחשבתו שהוא מרוצה למסור נפשו למות על קדוש השם, אזי ירגיש צער המיתה ממש; וזה הולך ביחד עם התפלה, כשאדם מחזק ומגביר את מחשבתו על איזה דבר שרוצה, ומתפלל להקדוש ברוך הוא להשיג את הדבר הזה, וכל מח מחשבתו זה רק על דבר זה, הוא ישיג את זה, ולכן אני לא רואה פה סתירה בדברי רביז"ל. מכל זה תבין ותשכיל את גודל מעלת הצדיקים הגדולים במעלה עליונה מאד שמסתובבים בינינו, ואנחנו אפילו לא שמים לב מי הם וכו' וכו', שמתפללים להקדוש ברוך הוא רק דבר אחד, שמוכנים להשרף על קידוש השם, והם רוצים למסור נפשם עבורו יתברך, וזה כל התפלות שלהם, הם כבר לא צריכים שום דבר, רק להיות נכלל בו יתברך, והם מוכנים להשרף על קידוש השם בכל רגע וכל שניה וכו', האם יש לך מושג מה זה שאדם כבר לא צריך שום דבר רק להיות נכלל בו יתברך, ומצפה ומחכה כל שניה איך זוכים להשרף על קידוש השם? אשרי מי שמגיע למדריגה זו. על כל פנים אם אדם צריך משהו, צריך להכניס את כל מח מחשבתו בתפלתו, ויקשר את המחשבה אל הדיבור, שיחשוב מה הוא אומר, ואז הוא יקבל את זה בקלות. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|