שאלה: מאת ישראל: שלום וברכה לצדיק. אשמח מאוד אם הצדיק ייתן לי הנהגות כיצד לנהוג בימי השובבי"ם הבאים עלינו לטובה כדי שאזכה לתיקון הברית. תודה על הכל. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת מרן מוהרא"ש זי"ע, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר שמות י"ז טבת התשע"ג
שלום וברכה אל ישראל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ארבעים יום האלו נקראים ימי שובבי"ם, שזה ראשי תיבות הפרשיות שקוראים מגלות מצרים, ומיציאת מצרים, ושהלכו במדבר, עד שקיבלו את התורה בהר סיני, שובבי"ם זה ראשי תיבות ש'מות ו'ארא ב'א ב'שלח י'תרו מ'שפטים, ואמר האריז"ל שבימים אלו יכולים לתקן את מה שאדם פגם בפגם הברית, כי אדם הראשון פירש מאשתו ק"ל שנים, ונכשל בטיפות זרע לבטלה, ועל ידי זה הוצרכו לרדת למצרים ולעבור את כל הסבל שסבלנו במצרים, והכל היו נשמות לרבבות רבבות שהם מטיפות זרע לבטלה של אדם הראשון, ולכן הוצרכו לעבור את קושי השעבוד במצרים כדי לתקן את זה, עד שקיבלו את התורה, שזה היה התיקון, ולכן בכל שנה כשקוראים את הפרשיות האלו, ארבעים יום האלו מסוגלים לתקן את פגמי הברית שאדם פגם. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ג) שתהלים מסוגל לתשובה, ומי שרוצה לזכות לתשובה, יהיה רגיל באמירת תהלים, והנה כל אחד רוצה לחזור בתשובה, אבל לא כל אחד זוכה לחזור בתשובה, יש אחד שאין לו התעוררות כלל לתשובה, ואפילו מי שיש לו התעוררות לתשובה, אינו זוכה להגיע אל האות והשער של תשובה השייך לו, ואפילו אם מגיע לשם, יכול להיות שהשער של תשובה סגור, ומחמת כל זה אין האדם זוכה לתשובה, ועל ידי אמירת תהלים אפילו מי שאין לו שום התעוררות לתשובה, הוא מתעורר לעשות תשובה, וגם זוכה על ידי זה להגיע אל השער והאות השייך לו, ולפתוח השער, נמצא שזוכה על ידי תהלים לעשות תשובה, ודוד המלך כתב את התהלים ברוח הקודש כזה, עד שכל אחד ואחד כפי מה שהוא, יכול למצוא את עצמו בתוך ספר התהלים, ולזכות לתשובה על ידי אמירת תהלים. והנה מוהרנ"ת ז"ל היה רגיל לומר בכל יום "יום תהלים", אבל שלוש פעמים בשנה הוא אמר פעמיים את היום, א. ימי שובבי"ם, ב'. ימי הספירה, ג'. ימי אלול, ויען שיש ק"נ מזמורי תהלים, ופעמיים הם כמספר כפ"ר, ולכן דבר גדול מאד לומר בימי שובבי"ם כל יום "יום תהלים", כדי שיסיים לכל הפחות פעם אחת ספר תהלים שמסוגל לתשובה. לומר תיקוני זוהר מאד מאד מסוגל להנשמה, ולכן מה טוב ומה נעים אם בארבעים ימי שובבי"ם זוכים לסיים את התיקוני זוהר, שמזכך את הנפש מכל מיני חלודה, וזה כמו מרחץ להנשמה, ולכן מה נפלא כשאדם זוכה לסיים בימי שובבי"ם וכן בימי ספירת העומר את התיקוני זוהר, ורביז"ל אמר (שיחות הר"ן סימן קכ"ז) שמה שנוהגים לומר תיקונים באלול, שהניגון של התיקונים וגם החלישות הלב שיש לכל אחד אז, מאחר שכל אחד מתאחר אז בבית המדרש יותר מרגילותו, מכל זה נעשה דברים עליונים ותיקונים גדולים למעלה, הרי שלך לפניך מעלת אמירת תיקוני זוהר, ורביז"ל היה רגיל בזה כל השנה אפילו שלא בימי אלול. להרבות בלימוד משניות בימים אלו, זה דבר גדול מאד מאד, כי משנ"ה אותיות נשמ"ה שמזככת את הנשמה מכל מיני חלודה שנדבק בה, ולכן אשרי מי שזוכה לסיים ששה סדרי משנה במשך ארבעים יום של ימי שובבי"ם. והעולה על הכל להקפיד להתפלל במנין דייקא את השלוש תפלות שחרית מנחה ערבית, שזה תיקון גדול מאד שאדם זוכה לומר אמן יהא שמיה רבא, קדושה וברכו וכו' וכו', ואמרו חכמינו הקדושים (ילקוט בלק רמז תשע"א) מה נחלים הללו בני אדם יורדין לתוכן כשהן טמאין וטובלין ועולין טהורין, כך בתי כנסיות ובתי מדרשות בני אדם נכנסין לתוכן כשהם מלאים עוונות, ויוצאים מלאים מצוות. וכן צריכים להקפיד ליתן בכל יום כמה פרוטות לצדקה, כי כך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רס"ד) צדקה היא תיקון הברית, כי פגם הברית הוא, כי הוא היה צריך להשפיע בקדושה למקום שצריך להשפיע, והוא סילק ההשפעה משם, והמשיכה חס ושלום למקום אחר, ועל כן התיקון על ידי הצדקה, שעל ידי זה חוזר ומשפיע אל הקדושה, ועל ידי זה נתתקן. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|