שאלה: מאת רחל: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום א' לסדר וארא כ"ד טבת התשע"ג שלום רב אל רחל תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. ולכן הס"מ עושה כל מיני פעולות שבעולם להחליש את הענין של ראש השנה לבוא אל רביז"ל אל ציונו הקדוש באומן, ומקים כל מיני בעלי דמיונות וכו', שמסיתים ומדיחים לא לבוא אל רביז"ל באומן על ראש השנה וכו', אבל האמת עד לעצמו שרביז"ל רצה שנבוא אליו רק בראש השנה, מי שיכול לבוא באמצע השנה אשרי לו ואשרי חלקו, אבל לא בתור חובה בשום פנים ואופן, כל התאריכים שעשו לאחרונה כגון בראש חודש ניסן וכו', זה הכל תעמולה של סוכני נסיעות שפשוט צריכים את הכסף וכו', הם צריכים פרנסה, אבל אין בזה ענין פרטי וכו', בוודאי מי שיכול לנסוע מתי שמתחשק לו, אשרי לו, כי אין דבר גדול מלהיות אצל ציון רביז"ל, עם כל זאת אדם צריך לעשות חשבון, מה עדיף ראש השנה או באמצע השנה וכו', היינו שלא יכול להראות את זה כספית וכו', עדיף שיחכה עד ראש השנה, ומי שאף פעם לא היה עדיין, הוא צריך תיכף ומיד לנסוע, כי כדי לקבל את התיקון מרביז"ל כדאי למסור את נפשו ולנסוע מסוף העולם ועד סופו להגיע אל ציון רביז"ל. ולכן אם מכניסים את הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, זה נקרא שלום בית, היינו שמו של הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, העיקר שהבעל שיציית את רביז"ל ויתחיל להתבודד להקדוש ברוך הוא בכל יום, כי הוא יתברך נמצא ואין בלעדו נמצא, ורק צריכים לפתוח את הפה ולדבר אליו יתברך, ואז טוב לו כל הימים, וכן שיקבע לעצמו שיעורים כסדרן במקרא במשנה בגמרא ובמדרש, אשר אין למעלה מזה, כי ימינו כצל עובר, ואמרו חכמינו הקדושים (בראשית רבה פרשה צ"ו סימן ב') כצל ימינו על הארץ ואין מקוה, והלואי כצלו של כותל או כצלו של אילן אלא כצלו של עוף בשעה שהוא עף דכתיב (תהלים ק"ד) כצל עובר, ואין מקוה, ואין מי שיקוה שלא ימות הכל יודעים ואומרין בפיהם שהן מתים. ולכן אם אדם מקורב אל רביז"ל, והוא היה אצלו בראש השנה, הוא צריך לנצל את הזמן היקר ולהתמיד בשיחה בינו לבין קונו, ובלימוד שולחן ערוך, שרביז"ל הקפיד על זה מאד, ואמר (שיחות הר"ן סימן כ"ט) ועל לימוד הפוסקים הזהיר מאד מאד ביותר מכל הלמודים. וראוי ללמוד כל הארבעה "שולחן ערוך" כולם מראשם עד סופם כסדר, אם יכול ללמוד כל הארבעה שולחן ערוך עם כל הפירושים הגדולים מה טוב. ואם לאו על כל פנים ילמד כל הארבעה "שולחן ערוך" הקטנים וכו', ואמר: שכל איש ישראלי מחויב ללמוד בכל יום ויום פוסקים ולא יעבור. ואף אם הוא אנוס ואין לו פנאי, ילמד על כל פנים איזה סעיף "שולחן ערוך" באיזה מקום שהוא אפילו שלא במקומו שהוא עומד עתה בשולחן ערוך. כי צריך ללמוד איזה דין ב"שולחן ערוך" בכל יום ויום כל ימי חייו. וכשאינו אנוס ילמד כסדר כל הארבעה "שולחן ערוך" מדי יום ביומו וכשיגמור ויסיים הארבעה "שולחן ערוך" יחזור ויתחיל ללמדם כסדר. וכן ינהג כל ימי חייו.
|