שאלה: מאת גולן: לצדיק שלום. לאחרונה התחלתי להקפיד על שלוש תפילות במניין ועל התבודדות, אני נוסע לקברי צדיקים תדיר והייתי באומן. למרות הכל, עדיין לא פעלתי את הישועה שאני צריך לגבי זיווג, ולמרות שאני לומד בכל יום בכולל אף שאני לא מבין כלום, אני רואה שעדיין לא הגעתי לשום השגה כלשהי כבר כמה שנים. אני מרגיש שאני מקריב הרבה ולא מקבל תמורה. אשמח לחיזוק מהצדיק שאוכל להמשיך במה שאני עושה כרגע? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר וארא כ"ד טבת התשע"ג
שלום וברכה אל גולן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. דע לך ששום תפלה שאדם מתפלל לא הולכת לאיבוד, אדרבה כל תפלה כל תחנה כל בקשה שאדם מתפלל ומתחנן להקדוש ברוך הוא, עושה רושם בכל העולמות, וסוף כל סוף יראה ישועה גדולה מאד, כי התפלות שאדם מתפלל להקדוש ברוך הוא על דבר אחד, ובפרט על מציאת הזיווג בונות כלי, ומי יודע אולי בת זוגך היא עדיין צעירה וכו', ואתה צריך לחכות וכו', ולכן אל תתייאש מתפלה, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (ברכות לב:) אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה יחזור ויתפלל שנאמר (תהלים כ"ז י"ד) "קוה אל הוי"ה חזק ויאמץ לבך וקוה אל הוי"ה", כי בוודאי אם מתעקשים אצלו יתברך פעם אחר פעם ולא מתעייפים בתפלה, אזי רואים ישועות גדולות, כי מה שתפלה פועלת שום דבר בעולם לא יכול לפעול. אדם צריך להתפלל להקדוש ברוך הוא, ולבקש העיקר ממנו יתברך על דעת ושכל, "אתה חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה", כי עדיין אין בית חרושת שמייצר שכל ודעת וכו', וכן אין חנות או קניון וכו', שמוכרים שמה שכל ודעת וכו', ועל כן צריכים לכוון בכל יום שלוש פעמים ביום בעת שמתפללים את הברכה "אתה חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה" וכו', לבקש אז על דעת ושכל, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (נדרים מ"א.) דעת קנית מה חסרת, דעת חסרת מה קנית, אם יש לאדם דעת יש לו הכל, ואם אין לו דעת אין לו כלום. תתחיל ללמוד הרבה הלכה, או בקיצור שולחן ערוך, או בילקוט יוסף, כדי שתהיה בקי בהלכה לדעת איך יהודי צריך להתנהג, כי זה לימוד שאתה כן מבין, כי זה מאד מאד קל לכל אחד, מי שחוזר בתשובה צריך להתחיל ללמוד הרבה הלכה קודם לפני שלומד לימודים אחרים, ורביז"ל הקפיד על זה מאד מאד, ואמר (שיחות הר"ן סימן כ"ט) ועל לימוד הפוסקים הזהיר מאד מאד ביותר מכל הלמודים. וראוי ללמוד כל הארבעה "שולחן ערוך" כולם מראשם עד סופם כסדר, אם יכול ללמוד כל הארבעה שולחן ערוך עם כל הפירושים הגדולים מה טוב. ואם לאו על כל פנים ילמד כל הארבעה "שולחן ערוך" הקטנים. והוא תיקון גדול מאד מאד. כי על ידי חטאים נתערב טוב ורע, ועל ידי לימוד פוסק שמברר הכשר והפסול המותר והאסור הטהור והטמא על ידי זה נתברר ונפרש הטוב מן הרע. ואמר: שכל איש ישראלי מחויב ללמוד בכל יום ויום פוסקים ולא יעבור. ואף אם הוא אנוס ואין לו פנאי, ילמד על כל פנים איזה סעיף "שולחן ערוך" באיזה מקום שהוא אפילו שלא במקומו שהוא עומד עתה בשולחן ערוך. כי צריך ללמוד איזה דין ב"שולחן ערוך" בכל יום ויום כל ימי חייו. וכשאינו אנוס ילמד כסדר כל הארבעה "שולחן ערוך" מדי יום ביומו וכשיגמור ויסיים הארבעה "שולחן ערוך" יחזור ויתחיל ללמדם כסדר. וכן ינהג כל ימי חייו. אדם צריך לעבוד את הקדוש ברוך הוא בקיום מצוות מעשיות דייקא, ובלימוד תורה הקדושה, ולעסוק הרבה בתפלה, והכל לשם שמים, לא לקבל שום תמורה עבור זה, זו שלימות העבודה, לעבוד את הקדוש ברוך הוא בלי קבלת שכר כלל, רק מאהבת הבורא יתברך שמו, אשרי לו.
|