שאלה: מאת אליהו: שלום לרבנו הקדוש. ראיתי שכתבתם את דעתכם שאשה אחר לידה יוצאת ידי חובת ברכת הגומל על ידי הברכה של בעלה, ורציתי לשאול האם היא צריכה להיות בבית הכנסת ולשמוע את ברכתו ולכוון לצאת ידי חובה, או שאין בזה צורך ומספיק שהוא יברך? כידוע שגם בזה יש שיטות ואת דעתכם הקדושה ברצוני לברר. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר משפטים כ"ג שבט התשע"ג
שלום וברכה אל אליהו נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. האשה לא צריכה להיות אז בעת שבעלה מברך ברכת הגומל, הוא מוציא את אשתו ידי חובתה. העיקר לא להתבלבל משום דבר, רק להשתדל מאד מאד לעזור בבית, ולראות שיהיה שלום ואהבה והבנה הדדית ביניהם, שאין עוד דבר יותר חשוב מזה שהבעל והאשה מבינים אחד את השני, ועוזרים אחד להשני, כי (סוטה יז.) איש ואשה זכו שכינה ביניהן, ואמרו (ירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ח') אי אפשר לאיש בלא אשה ואי אפשר לאשה בלא איש אי אפשר לשניהן בלא שכינה, ובמקום שהשכינה נמצאת שם הברכה מצויה, רק שיהיה ביניהם שלום ואהבה גדולה מאד, כי שלום אמרו חכמינו הקדושים (שבת י.) זה שמו של הקדוש ברוך הוא, ולכן אם מכניסים את הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, זה נקרא שלום בית, היינו שמו של הקדוש ברוך הוא בתוך הבית. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|