שאלה: מאת חיה: שלום לצדיק היקר והאהוב, אני מאחלת לך כל טוב והרבה בריאות. אני חוזרת בתשובה, אך גדלתי במשפחה רחוקה מאוד מהדת וככה חונכתי. מאז שחזרתי בתשובה, יש לי ייסורי מצפון בגלל שהייתי אוכלת מזון ובשר לא כשרים ועוד הרבה דברים טרפים כמו פירות ים, ומאוד מאוד כואב לי שנכשלתי בזה. איך אני יכולה לתקן ולכפר על כל מה שנכשלתי? תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר משפטים כ"ד שבט התשע"ג
שלום רב אל חיה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את צריכה לדעת שתשובה מועילה על הכל, ותיכף ומיד כשחוזרים בתשובה, הקדוש ברוך הוא מוחל לו על הכל, ובפרט כשזוכה להתוודות על כל העבר שלו, ומקבל על עצמו קבלה חזקה שמהיום והלאה לא יעשה את זה עוד, ולא יחזור לסורו, הקדוש ברוך הוא מוחל, ואמרו חכמינו הקדושים (תורת כהנים בחוקותי) אמר הקדוש ברוך הוא, שמיד שהם מתוודים על עונותיהם מיד אני חוזר ומרחם עליהם שנאמר (ויקרא כ"ו) "והתודו את עונם ואת עון אבותם במעלם אשר מעלו"; וכן הוא ברמב"ם (פרק א' מהלכות תשובה הלכה א') כל מצות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם עבר אדם על אחת מהן בין בזדון בין בשגגה כשיעשה תשובה וישוב מחטאו חייב להתודות לפני האל ברוך הוא שנאמר (במדבר ה') "איש או אשה כי יעשו" וגו' "והתודו את חטאתם אשר עשו" זה וידוי דברים וידוי זה מצות עשה כיצד מתודין אומר אנא השם חטאתי עויתי פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך והרי נחמתי ובושתי במעשי ולעולם איני חוזר לדבר זה וזהו עיקרו של וידוי וכל המרבה להתוודות ומאריך בענין זה הרי זה משובח. ולכן אסור לך להתבלבל מהעבר, כי עיקר התשובה הוא לעשות התחלה חדשה, מהיום והלאה תהיי אשה כשרה, וכבר אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן; עם כל זאת מאחר שאת כל כך מפחדת שלא תחזרי לאכול טריפות ונבילות וכו' וכו', עליך לזכור מה שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ט) ודע, שעיקר התשובה השלימה היא, כשאדם עובר באלו המקומות ממש שהיה מקודם התשובה, כל אחד לפי מה שעבר עליו בימים הקודמים, וכשעובר באלו המקומות והענינים שהיה מתחלה ממש, ועכשיו פונה עורף מהם, וכופה יצרו לבלי לעשות עוד מה שעשה זהו עיקר התשובה השלימה, ורק זה נקרא תשובה. ומה טוב ומה נעים שתהיי רגילה מפעם לפעם לומר את התפלה הזו: תפלה להנצל מאכילת טריפות ונבילות ממוהרנ"ת ז"ל:
רבונו של עולם חוסה עלי ועל נפשות בני ביתי, ותשמרנו ותצילנו ברחמיך הרבים ממאכלות אסורות. ולא יבוא לתוך פינו שום דבר האסור לנו. ולא נכשל לעולם בנבילות וטריפות, אפילו בשוגג ובאונס. ותציל אותנו ברחמיך משוחטים שאינם הגונים. ותפריש אותנו ותבדיל אותנו מכל מיני נבילות וטריפות דאורייתא ודרבנן. ותזמין לנו ברחמיך תמיד שוחטים הגונים וכשרים. ותהיה עמהם תמיד ותשמור אותם ואותנו שלא יכשלו עמך ישראל על ידם לעולם בנבילות וטריפות חס ושלום. ותעזור להשוחטים שיכוונו תמיד היטב בברכת השחיטה, באופן שיזכו להעלות הנפש המלובש בהחי, מחי למדבר. עד שיעלו כל הנפשות העשוקות המגולגלים בחיות ועופות ובהמות אל השכינה. ויהיה נעשה יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה על ידם. ונזכה שיהיה נמשך על ידי זה עלינו שפע טובה וברכה ורחמים וחיים ושלום. ונזכה לפרנסה טובה בכבוד בלי שום יגיעה וטרחא וטרדא כלל. אבינו שבשמים גומל לחייבים טובות, גומל חסדים טובים, אתה יודע שאין בנו כח לשמור עצמינו משוחטים שאינם הגונים המצויים עכשיו הרבה מאד. ואין מי שיעמוד בעדנו וישתדל בתיקון נפשותינו, ויציל אותנו מפגם השוחטים שאינם הגונים הגורמים מה שגורמים, רחמנא ליצלן. רבונו של עולם רחם עלינו למען שמך, ולמען שכינת עוזך, ולמען אבותינו אברהם יצחק ויעקב, ולמען כל הצדיקים אמתיים, ועזרנו והושיענו והצילנו ומלטינו משוחטים רעים, משוחטים שאינם הגונים. ושמרינו תמיד שלא יבוא לתוך פינו שום מכשול נבילה וטריפה, כי אתה "כל תוכל ולא יבצר ממך מזימה", ובידך הכל. ואתה יכול לשמור אותנו גם עכשיו בדורות הללו מנבילות וטריפות ומשוחטים שאינם הגונים. חוס וחמול עלינו, למענך ולא למעננו, וקדשנו בקדושתך, והבדילנו מן מאכלות אסורות כמו שכתוב: "ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי". ונזכה לקיים מקרא שכתוב: "ואנשי קודש תהיון לי ובשר בשדה טריפה לא תאכלו, לכלב תשליכון אותו" וכתיב: "והתקדשתם והייתם קדושים כי קדוש אני". ויקויים מקרא שכתוב: "טרף נתן ליראיו, יזכור לעולם בריתו", יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך יהוה צורי וגואלי אמן סלה. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפני תשכילי ותצליחי.
|