שאלה: מאת אליהו: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום א' לסדר תצוה ז' אדר התשע"ג שלום וברכה אל אליהו נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. והצדיק שחפץ תמיד בטובות ותקנות ישראל, ועיקר הטוב ועיקר ההצלחה האמיתית הוא הצלחת הנפש, לטהר נפשות ישראל מזוהמתם, ולהחזירם בתשובה שלימה, לעוררם משינתם שלא ישנו שינת עולם חס ושלום. אבל עיקר העסק שהצדיק האמיתי עוסק לתקן נשמות ישראל, הוא בשעת שינה דייקא, כי ממוח הצדיק בעצמו אי אפשר לקבל, כי מוחו גדול ונשגב ונעלה מאד מאד, עד שאי אפשר לקבל ממנו בשום אופן שבעולם, כי אם על ידי שהצדיק מוריד עצמו אל העולם הזה, ומסלק את דעתו ומדבר עם העולם שיחת חולין וסיפורי מעשיות, שזהו סוד שינה, וכמו ששמעתי בפירוש מפי רביז"ל ששיחת חולין שמדברין לפעמים עם העולם כדי לפקח את דעתו לתת נייחא להמוחין כשיגעים מהתורה, ועבודת השם זהו בחינת שינה ממש, שעל ידי זה נתחדש המוח, נמצא כשהצדיק מדבר עם אנשי העולם, זה בחינת שינה אצלו, היינו הסתלקות הדעת, ועל ידי זה דייקא הוא מעוררם בתשובה ומחזירם להשם יתברך, וכל זה נעשה אצל הצדיק אפילו בחיים חיותו, כי מרוב התכללותו באין סוף ברוך הוא, והוא בטל ומבוטל לגמרי אליו יתברך, קשה לבני אדם להשיג אותו, כי הוא נכלל במקום שנכלל וכו', שאי אפשר לתאר ולשער כלל וכו'. ולכן כשבא אצלו אדם ומספר לפניו את כל לבו, וכל מה שעובר עליו, הוא צריך לרדת אליו וכו', שזה אצל הצדיק בחינת שינה, בחינת מיתה וכו', ואז הוא יורד ומעורר ומחזק ומעודד ומשמח את האדם שנמצא במקום שנמצא וכו', כל אחד כפי לכלוך וטינוף מעשיו וכו', על אחת כמה וכמה באין ערך כלל, לאחר הסתלקות הצדיק כשאדם בא אל ציון הצדיק ובוכה שמה אליו יתברך שיחוס וירחם עליו בזכות הצדיק הנמצא פה, על ידי זה הוא מושך את הצדיק למטה, ונתחבר רוחו הרוחני אל גופו שנמצא בקבר, ועל ידי זה יכולים לפעול אצל הצדיק מה שצריכים לפעול, ולכן זה דבר גדול להיות בכל פעם אצל קברי צדיקים, ולשפוך שם את נפשו אליו יתברך בזכות הצדיק הקדוש הנורא הזה, ושם דייקא מתקבלת התפלות לרחמים ולרצון לפני אדון כל, עיין שם.
|