שאלה: מאת מעוז: שלום לצדיק. מובא בלקוטי-מוהר"ן חלק ב' סימן א' מעניין הגידול, שעד שפורץ החוצה אפשר להתרפאות אך לא יודעים שהוא קיים, ואחר שמתפרץ כבר קשה להתרפאות, ושמעתי שהכוונה היא למחלת הסרטן. ושם מגלה רבינו עצה להתרפאות גם ממחלה גמורה. אם זה נכון, למה לא מפרסמים לכולם את העצה הזו, הרי כולם מחפשים עצה להתרפאות מהמחלה הזאת? אולי משום שזו עצה קשה לביצוע? נשמח להתייחסות הצדיק, תודה ורפואה שלמה. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר תצוה י' אדר התשע"ג שלום וברכה אל מעוז נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. זה אין מה לדבר שכל דברי רביז"ל הם אמיתיים ונכונים ומועילים מאד מאד, ובוודאי מה שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן א') כשנגאלת ונפדית התפלה אזי נופל כל הדאקוטיריי, היינו הרופא, כי אין צריכים לרפואות, כי כל הרפואות הם על ידי עשבים וכו', אך הבעיה שאי אפשר להורות בני אדם לנהוג כך כשהם לא אוחזים חזק באמונה ובתפלה, כי אדם שחזק באמונה בו יתברך, והוא בטל ומבוטל לגמרי אין האין סוף ברוך הוא, ועוסק רק בתפלה, אזי האמונה היא רפואה בכל מכל כל. ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ה') שהעיקר הוא האמונה, ויש סובלי חולאים שעיקר הסבל שלהם הוא רק מחמת חסרון אמונה וכו', עיין שם, ובפרט מחלת העצבים וכו', אותה בקלות יכולים לרפאות כשיש לו אמונה ברורה ומזוככת בו יתברך, ויודע ועד שדבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו, אלא בהשגחת המאציל העליון, ודבר זה מוריד מהאדם כל מיני לחצים שמלחיצים אותו וכו' וכו'. ולכן בכל ענייני מחלות וחולאים רעים רחמנא לישזבן, ובפרט מחלת הסרטן וכו', אי אפשר להגיד לאדם אל תלך אל רופא, כי יועיל לך האמונה והתפלה, בשעה שהוא לא אוחז בזה בשלימות, ולכן איך יכולים להטעות את בני אדם ולסכן אותם וכו'. האמונה צריכה להיות כל כך מבוררת ומזוככת, עד שירגיש את אמתת מציאותו יתברך בכל איבריו, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן צ"א) ורק זה נקרא שלימות אמונה, שמרגיש תמיד שהקדוש ברוך הוא אתו עמו ואצלו, והתפלה נכללת לגמרי בו יתברך, בסוד (דברים י' כ"א) "הוא תהלתך והוא אלקיך", ולכן רק יחידי סגולה אוחזים בזה, ולכן להם יכולים לתת עצה זו, אבל לא לאדם שלא אוחז בזה וכו', וחבל לסכן בני אדם. אשרי מי שמחזק את עצמו באמונה פשוטה בו יתברך, ומחדיר במח מחשבתו אשר אין שום מציאות בלעדו יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא, ודבר גדול דבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחת המאציל העליון, ומרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא, שאז מרגיש קרבת אלקים, ויתרפא מכל המחלות והחולאים רעים שנמצאים בעולם.
|