שאלה: מאת יעקב: שלום רב אל כבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א. תודה רבה עבור השו"ת הנפלא הזה, שזה ממש חסד ה' שזכינו בדור הזה לכאלו גילויים, יהי רצון שתהיו בריאים וחזקים לאורך ימים ושנים טובות להמשיך לקרב ולחזק את נשמות ישראל. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר תצוה י' אדר התשע"ג שלום וברכה אל יעקב נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כתב בצוואת רבי יהודה החסיד (סימן ל"ח), לא ילך אדם מביתו לדרך, ויחזור לביתו אם שכח איזה דבר, רק יעמוד לפני הבית לשאול מה שצריך, וכמה פוסקים הביאו את זה להלכה, (עיין כף החיים אורח חיים סימן ק"י סעיף קטן כ"א, וכן ביורה דעה סימן קט"ז סעיף קטן קס"ב) עיין שם. וכתב הרבי רבי צבי אלימלך מדינוב זי"ע, בספרו "אגרא דפירקא" (אות י') קבלה הוא מקדמונים כאשר אדם נוסע מביתו וכבר הלך מפתח ביתו ליסע, אם שכח איזה דבר לא יחזור לביתו, והענין מפורסם, ושמעתי הטעם בשם שאר בשרי הרב החסיד המפורסם מורינו הרב ישראל אברהם מטשארני אוסטראה זי"ע, בן הרב הקדוש רבי משולם זושא מאניפאלי זי"ע, וכיוצא בזה שמעתי בשם אדונינו מורינו ורבינו הרב הקדוש רבי יעקב יצחק מלובלין זי"ע, דהנה נאמר בזוהר הקדוש (בראשית נ.) דברכאן לא שריין רק באתרא דדכר ונוקבא, ואמרו שם, הנה מה יעשה האדם ביציאתו לדרך? ותירצו דשכינתא אקדימת ויוצאת לפניו, וזיווגא עילאה הוא, עיין שם, ועל כן כאשר האדם יצא כבר מביתו ליסע, הנה כבר השכינה קדמה לפניו, ואם כן כאשר יחזור האדם לביתו אשר שם אשתו, הנה הוא מניח זווגא עילאה דשכינתא, והוה כאילו כביכול מניח השכינה, ועביד חס ושלום קלנא וכו', והבן הענין, עיין שם. מכל מקום איך שהוא בני אדם חוששים על זה, ושולחים אחר להכנס בהדירה אם הוא שכח משהו לקחת, וכל זה מדובר אם אדם נוסע נסיעה ארוכה, שלא יחזור לביתו זמן רב.
|