שאלה: מאת אריק: שלום למוהרא"ש שליט"א. אני ואשתי חוזרים בתשובה, ורוצים מאוד להזמין לסעודת השבת את אחי ומשפחתו. הבעיה היא, שהם אינם שומרים שבת, והם לא רוצים להישאר לישון אצלנו אחרי הסעודה, ומעדיפים לחזור לבית שלהם ברכב. מה עלינו לעשות במצב כזה? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר כי תשא ט"ז אדר התשע"ג
שלום וברכה אל אריק נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה ואשתך צריכים מאד מאד לשמוח שזכיתם לחזור בתשובה שלימה שאין דבר יותר חשוב מזה אצלו יתברך, כי בפירוש גילו לנו חכמינו הקדושים (ברכות ל"ד.) במקום שבעלי תשובה עומדים, שם אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, ואמרו חכמינו הקדושים (פסיקתא דרב כהנא) גדול כוחה של תשובה שכיון שאדם מהרהר בלבו לעשות תשובה, מיד היא עולה לא עד עשרה ימים ולא עד עשרים ולא עד מאה, אלא עד מהלך חמש מאות שנים, ולא עד רקיע ראשון ושני, אלא שהיא עומדת לפני כיסא הכבוד; ודעו לכם שעיקר התשובה הוא ללכת עד הסוף, לא להשבר מפגעי ומקרי הזמן, ובפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ט) ודע, שעיקר התשובה השלימה היא, כשאדם עובר באלו המקומות ממש שהיה מקודם התשובה, כל אחד לפי מה שעבר עליו בימים הקודמים, וכשעובר באלו המקומות והענינים שהיה מתחלה ממש, ועכשיו פונה עורף מהם, וכופה יצרו לבלי לעשות עוד מה שעשה זהו עיקר התשובה השלימה, ורק זו נקראת תשובה. להזמין את אחיך ומשפחתו או מי שרק יהיה לשבת, בזמן שיודעים שאחר כך יחזרו עם רכב, זו היא מצוה הבאה בעבירה, ולא כדאי להזמין את אף אחד על שבת אם יודעים שהוא יחזור עם רכב, כי גורמים לו חילול שבת, עדיף להזמין אותו באמצע השבוע, ומפני דרכי שלום כדאי להתחמק בכל פעם כשרוצים לבוא על שבת, כדי שלא יגרום להם לנסוע בשבת. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|