שאלה: מאת אליהו חיים: שלום וברכה אל כבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א. אין לתאר את שמחתי בכך שאפשר לשאול את כבודו שאלה אישית, אני מתחזק מאוד מספריכם, וזכיתי להרבה מתנות בגשמיות וברוחניות בזכות העצות הנפלאות שלכם. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר כי תשא י"ח אדר התשע"ג
שלום וברכה אל אליהו חיים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אין אתה יכול לתאר ולשער את גודל הזכות שיש לך שאתה זוכה ומזכה את הרבים, ומקרב אנשים אליו יתברך על פי דרכו של רביז"ל, ומרגיל אותם להתבודד עמו יתברך, וכן שיאמרו בכל לילה סדר תיקון חצות, וילמדו כסדרן מקרא משנה גמרא מדרש וכו' וכו', כי מעלת האדם המקרב רחוקים אליו יתברך, זה אין לתאר ואין לשער כלל, עד כדי כך שאמרו בזוהר (תרומה קכ"ח:) תא חזי כל מאן דאחיד בידא דחייבא, ואשתדל ביה למשבק ארחא בישא, איהו אסתלק בתלת סלוקין מה דלא אסתלק הכי בר נש אחרא, גרים לאכפייא סטרא אחרא, וגרים דאסתלק קודשא בריך הוא ביקריה, וגרים לקיימא כל עלמא בקיומיה לעילא ותתא, ועל האי בר נש כתיב (מלאכי ב') "בריתי היתה אתו החיים והשלום" וזכי למחמי בנין לבנוי, וזכי בהאי עלמא וזכי לעלמא דאתי, כל מארי דינין לא יכלין למידן ליה בהאי עלמא ובעלמא דאתי, עאל בתריסר תרעי ולית מאן דימחי בידיה. ועל דא כתיב (תהלים קי"ב) "גבור בארץ יהיה זרעו דור ישרים יבורך הון ועושר בביתו וצדקתו עומדת לעד זרח בחושך אור לישרים" וגו', [בוא וראה כל מי שאוחז בידם של החייבים, ומשתדל שיעזבו את דרכיהם הרעות וכו', עולה במעלת הקדושה למקום שאף אחד לא יכול לעלות שמה וכו', והוא גורם להכניע את הסטרא אחרא, והוא גורם שיתייקר שמו של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, וגורם שבזכותו כל העולמות יש להם קיום, וזוכה לראות בנים לבניו, וזוכה לכל טוב אמיתי ונצחי בזה העולם ובעולם הבא, וכל הבעלי דינים לא יכולים לדון אותו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, ונכנס בשלוש עשרה שערים של רחמים למעלה בשמים, ואין מי שימחה בו], הרי שלך לפניך גודל הזכות של אדם שזוכה לקרב רחוקים אליו יתברך. עם כל זאת אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רכ"ח) דע שכשהקדוש ברוך הוא מסתכל בנשמה שתוכל להחזיר בני אדם בתשובה ולעשות גרים, אזי הוא יתברך בעצמו כביכול מבקש ורואה שיהיה מחלוקת עליו, כי (יבמות כ"ד) 'אין מקבלין גרים לימות המשיח ולא בימי שלמה משום שולחן מלכים', כי אז אינן מתגיירין מאהבה, רק מחמת שרואין גדולת ישראל, ועיקר הגרים הוא כשמתגיירין בעת שישראל סחופים בעוני ודוחק, כמו שכתוב (ישעיה נ"ד) "מי גר אתך בעניותך" וגו', ועל כן בהכרח שתהיה מחלוקת על מי שמחזיר בני אדם למוטב ומגייר גרים, כדי שלא תהיה לו שום שלווה, כי אז מי שמתקרב אליו הוא באמת, ואזי יכול לגייר גרים באמת, לא משום שלום ונחת, וזהו "וישב יעקב בארץ מגורי אביו" ואיתא במדרש (בראשית פרשה פ"ד סימן ד') "מגורי אביו" שהיה מגייר גרים כמו אבותיו, כמו מגיורי אביו, וזה שאמרו חכמינו הקדושים (שם) "וישב יעקב" – 'ביקש יעקב לישב בשלווה, מיד קפץ עליו רוגזו של יוסף', היינו מחמת שיעקב היה מגייר גרים, בחינת "מגורי אביו", על ידי זה לא היה יכול לישב בשלווה, כדי שיהיו הגרים באמת, ואם תהיה לו שלווה לא יוכל לעשות גרים, כי אין מקבלין גרים לימות המשיח. ולכן אסור לך להשבר משום דבר, אדרבה אתה תמשיך בעבודתך עבודת הקודש לקרב בני הנעורים אליו יתברך, שיתבודדו בכל יום עמו יתברך, וילמדו שיעורים כסדרן על פי סדר דרך הלימוד של רביז"ל, המובא באריכות בשיחות הר"ן סימן ע"ו, והיה זה חלקך לנצח, כי לקרב בני אדם אל הקדוש ברוך הוא, זה עולה על כל הזכויות. ולכן אל תבלבל את עצמך משום בריה שבעולם, תמשיך בעבודה הקדושה הזו, ואפילו שיעמדו עליך מי שיעמדו וכו' וכו', אל תתפעל מהם כלל, כי הס"מ אורב מאד מאד על אדם שיש לו כוחות הנפש בלתי מוגבלים לקרב בני הנעורים אל הקדוש ברוך הוא, ומעורר עליו מחלוקת גדולה מאד מאד, ולכן כל מי שעוסק בקירוב רחוקים, מוכרח שתהיה עליו מחלוקת, אבל אסור להשבר בשום פנים ואופן, רק להמשיך בעבודה הקדושה הזו במסירות נפש הכי גדולה, ולא להתפעל משום בריה שבעולם. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|