שאלה: מאת נחמן: לכבוד הצדיק שליט"א. ברצוני לדעת האם אבי הבן הנימול צריך להניח תפילין בזמן הברית? ואם כן, האם תפילין של רש"י או תפלין של רבינו תם? ומה המנהג בברסלב? ראיתי שיש קהילות בברסלב שנוהגות להניח, ויש קהילות שלא. יישר כח, ויהי רצון שהקדוש ברוך הוא יאריך את ימיו ושנותיו בטוב ובנעימים ברוחניות ובגשמיות, ויזכה לקבל פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר ויקהל פקודי כ"א אדר התשע"ג
שלום וברכה אל נחמן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רבינו צבי מזידיטשוב זי"ע מאד מאד הקפיד על זה שבעת הברית לא ילכו עם תפילין, ומבאר את הטעם על פי קבלה, וכן מחזיק בשיטתו הרב הקדוש רבי יצחק אייזיק מקאמרנא זי"ע, ולכן כל אלו שהולכים בשיטתם כמו קאסאן, ספינקא וכו' וכו', מקפידים מאד מאד לא להיות עם תפילין בעת ברית מילה, ויען שאני בא מאותו הגזע הקדוש, ולכן גם אני מקפיד לא להיות עם תפילין בעת ברית מילה. כתב החיד"א בספרו "חומת אנך" על הפסוק (דברים ל' י"ב) מי יעלה לנו השמימה, אמרו בזוהר הקדוש ובתיקונים (תיקון ע') שהוא ראשי תיבות מיל"ה וסופי תיבות הוי"ה, וכתב רבינו אפרים ז"ל דשאר האותיות גימטריא ישראל עם הכולל, עד כאן דבריו, ואפשר לרמוז דתיכף שנימול הילד נקרא ישראל, והוא אחוז כביכול בשם הוי"ה, כמו שאמרו בזוהר הקדוש וברמז פסוק (בראשית א' י"ז) "ויתן אותם אלקים ברקיע השמים", אי נמי אפשר דעל ידי המילה נעשה מיתוק הדינים, ומתגלים החסדים, וזה רמז מ'י י'עלה ל'נו ה'שמימה, ראשי תיבות מיל"ה, ועל ידי זה יעלה לנו גימטריא אלקים, שיתמתקו הדינים ויתגלו החסדים, וזה רמז סופי תיבות הוי"ה גילוי החסדים. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|