שאלה: מאת דינה: שלום רב. אני רוצה להתייעץ עם הרב בנושא דחוף. המנהל שלי בעבודה מטריד אותי, וכל הזמן אומר לי מילים של אהבה, וכמה שאני יפה ומיוחדת, והוא מנסה לשכנע אותי בכל מיני דרכים לעשות איתו עבירה. אני רווקה והוא נשוי, ואני לא מבינה איך הוא יכול לבגוד ככה באשתו. אני מאוד מבולבלת מהמצב ולא יודעת איך להתמודד איתו, כי מצד אחד אני עובדת פה כבר שנתיים, ולקח לי המון זמן עד שמצאתי עבודה שמתאימה לי, ומצד שני הוא מטריד אותי וזה מציק לי. מה עלי לעשות במצב כזה? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר צו י"א ניסן התשע"ג
שלום רב אל דינה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. צר לי לומר לך שאת צריכה לעזוב את מקום העבודה שלך, כי רביז"ל אמר (ספר המדות אות פחד חלק ב' סימן ג') מי שבורח מן הצרה הוא פיקח; כי את יכולה ליפול פה בפח גדול מאד, מלבד שזה עוון חמור מאד לשבור בית בשביל למלאות תאוות הנואף וכו'. ואת צריכה לדעת כי לחיות עם גבר בלי נישואין, זה עוון חמור מאד מאד, ואל תקחי את זה בקלות, כי משלמים על זה אחר כך מחיר גבוה מאד, ומה גם שאחר כך מתבזים מאד, וכעין שאמרו חכמינו הקדושים (במדבר רבה פרשה ט' סימן א') הנואף אומר אין בריה יודעת בי, לפי שכל מעשיו אינן אלא בחושך, וכן הוא אומר (משלי ז') "עובר בשוק אצל פינה ודרך ביתה יצעד בנשף בערב יום באישון לילה ואפילה", הוא סבור לפי שעושה מעשיו בחושך שהקדוש ברוך הוא לא ידע בו, וכן הוא אומר (ישעיה כ"ט) "הוי המעמיקים מהוי"ה לסתיר עצה והיה במחשך מעשיהם ויאמרו מי רואינו ומי יודענו", שכן דרך כל עוברי עבירה הם חושבים שהקדוש ברוך הוא לא יראה במעשיהם, וכן הוא אומר (איוב כ"ב) "הלא אלוה גובה שמים וראה ראש כוכבים כי רמו ואמרת מה ידע אל" וגו', (שם) "עבים סתר לו ולא יראה" וגו' (שם) "האורח עולם תשמור" וגו', וכן הוא אומר (איוב כ"ד ט"ו) "ועין נואף שמרה נשף לאמר לא תשורני עין", אינו אומר לא יראני אדם, אלא לא תשורני עין, לא עין של מטה ולא עין של מעלה, מהו "וסתר פנים ישים"? הקדוש ברוך הוא שהוא יושב סתר ישים פנים של נואף באותו העובר, לפי שהנואף והנואפת רוצין שלא תתעבר, אלא שיעשו תאותן בלבד, והקדוש ברוך הוא מפרסמן בעולם כדי שידעו הבריות ויאמרו פנים של זה הם פני הנואף, שצר צורת העובר בדמות הנואף, הוי "וסתר פנים ישים", ולפיכך נקרא זימה, לפי שהן כופרין שניהם ואומרים לא עברנו עבירה, והבריות אומרים אם כן זה מהו? ולא תאמר בזמן שהיא מתעברת מן הנואף אותה שעה דומה צורת הולד לצורת הנואף, אלא אפילו היא מעוברת מבעלה ובא עליה הנואף, הקדוש ברוך הוא מהפך צורת הולד לצורת הנואף וכו', עיין שם. הרי שלך לפניך אל איזה בושות את יכולה להגיע וכו', ולמה לך להכנס בנסיון קשה כזו מפני נואף, וכבר אמרו חכמינו הקדושים (כלה רבתי פרק ג') המתחבר לנואף כנואף; ואף שאני יודע שזה מאד קשה לך, כי עד שמצאת עבודה, לקח הרבה זמן, ובפרט שאת עובדת פה כבר שנתיים וכו', עם כל זאת מה לך לצרה הזו? ואני מוכרח להגיד לך שאת צריכה לדעת שעל הכל הקדוש ברוך הוא מוחל, אבל לא על זנות וכו', ואין על זה תירוץ שמתגבר עלי יצרי וכו', כי הבחירה חופשית, אם רוצים עושים, ואם לא רוצים לא עושים, ולכן את צריכה לשמור על עצמך וכו', כי אחרת אני מוכרח להגיד לך שחכמינו הקדושים אמרו (בראשית רבה פרשה כ"ו סימן ה') על הכל הקדוש ברוך הוא מאריך אפו חוץ מן הזנות; ואמרו (במדבר רבה פרשה ט' סימן ז') אמר הקדוש ברוך הוא על הכל אני כובש, ועל הזימה אני כועס; ואמרו (תנחומא בראשית) על הכל הקדוש ברוך הוא מוותר, חוץ מן הזימה והזנות. ולכן דעי לך שמרה יהיה לך באחרונה אם לא תשמרי על עצמך וכו', אשה חושבת שהכל הפקר ולית דין ולית דיין וכו' וכו', ופתאום היא מקבלת את המכה בצורה כזו שהיא לא חלמה, ולכן ראי לחזור בתשובה שלימה ולברוח מהזבל והלכלוך הזה, לפני שכבר לא תוכלי לחזור. אני מאד מקווה להקדוש ברוך הוא שתצייתי אותי, והקדוש ברוך הוא יזמין לך בן זוג להתחתן איתו, ולבנות בית נאמן בישראל, ובשכר זה שעמדת בנסיון עד עכשיו, לא יחסר לך שום דבר גם להבא. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפני תשכילי ותצליחי.
|