שאלה: מאת גלית: שלום לכבוד הרב שליט"א. לאחרונה אנו שומעים על מקרים מזעזעים של תינוקות שנמחצו בתאונות וכו' לא עלינו, והמציאות מראה שגם אם הם יצליחו להישאר בחיים, הם יסבלו מאוד ויחיו חיי צער מחמת קטיעת אברים וכו'. ידוע שחכמים התפללו על ר' יוחנן שימות מחמת הצער שהיה לו ונתקבלה תפלתם, ואני שואלת האם במקרים כאלו שברור שגם אם אותו אדם יצליח לשרוד ולחיות הוא יסבול, עדיף לבקש שימות? תשובה: |
||
בעזה"י יום א' קודם החג הפסח י"ג ניסן התשע"ג שלום רב אל גלית תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. הנה חכמינו הקדושים אמרו (כתובות ל.) תני רבי חייא מיום שחרב בית המקדש אף על פי שבטלו סנהדרין ארבע מיתות לא בטלו וכו', אלא דין ארבע מיתות לא בטלו, מי שנתחייב סקילה או נופל מן הגג או חיה דורסתו, ומי שנתחייב שריפה או נופל בדליקה או נחש מכישו, ומי שנתחייב הריגה או נמסר למלכות או ליסטים באין עליו, ומי שנתחייב חנק או טובע בנהר או מת בסרונכי. ולכן אדם צריך תמיד לפחד ממנו יתברך ולא לעבור על רצונו יתברך, כי סוף כל סוף מקבלים עונש אם לא חוזרים בתשובה, וכל האירועים והמקרים המזעזעים שרק שומעים וכו', זה כדי לעורר אותנו לחזור בתשובה שלימה, כי אף אחד לא נקי ובטוח שלא יקרה לו חס ושלום מה שיקרה וכו' וכו'. אסור להתפלל על שום בן אדם שימות, ומכל שכן על בעל מום וכו' וכו', רק צריכים לבקש ממנו יתברך שהאדם הזה לא יסבול יותר, אבל לא לבקש בפירוש שימות, כי מי אנחנו שנדון בני אדם למיתה? ראוי לכל בר ישראל להתפלל על כל חולי ישראל שתהיה להם רפואה שלימה, רפואת הנפש ורפואת הגוף גם יחד. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפני תשכילי ותצליחי.
|