שאלה: מאת שמעון: שלום וברכה ורפואה שלמה במהרה, אריכות ימים ושנים לצדיק שלי שאני כל-כך אוהב, שרק השם יתברך יודע כמה אתה חקוק בפנימיות לבבי. אני אוהב אותך ותודה על הכל.
תשובה: |
||
בעזה"י יום א' קודם החג הפסח י"ג ניסן התשע"ג שלום וברכה אל שמעון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת שרביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ר"נ) הטבע מחייב כך, והתפלה משנית את הטבע, אין דבר כזה לומר "על פי הטבע אין שום סיכוי", מי שמרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא, וחי עם זה, וכל מה שהוא צריך הוא מבקש רק ממנו יתברך, ומכניס את המחשבה שלו בדבר מסויים, לבסוף הוא יקבל את זה אם לא יתייאש מתפלה ובקשה – שיחה בינו לבין קונו, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קצ"ג) המחשבה יש לה תוקף גדול, ואם יחזק ויגבר מחשבתו על איזה דבר שבעולם, יוכל לפעול שיהיה כך, ואפילו אם יחזק מחשבתו מאד שיהיה לו ממון, בודאי יהיה לו, וכן בכל דבר, רק שהמחשבה תהיה בביטול כל ההרגשות. ולכן אם אדם מכניס במח מחשבתו שהוא צריך דירה או בית ומתפלל על זה יום אחר יום שעה אחר שעה וכו', לבסוף יקבל את זה, רק שיבקש ברחמים ובתחנונים, וישמור מאד על מה שאמרו חכמינו הקדושים (ברכות ל"ב:) כל המאריך בתפלתו ומעיין בה סוף בא לידי כאב לב שנאמר (משלי י"ג י"ב) "תוחלת ממושכה מחלה לב", ופירש רש"י מצפה שתעשה בקשתו על ידי הארכתו, סוף שאינה נעשית, ונמצאת תוחלת ממושכת חינם, והיא כאב לב כשאדם מצפה ואין תאותו באה; עיין שם. צריכים רק לבקש ברחמים ובתחנונים, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קצ"ו) אסור לאדם לעמוד עצמו על שום דבר, היינו שאסור להתעקש בתפלתו שהקדוש ברוך הוא יעשה לו דווקא את בקשתו, כי זה כמו שהוא לוקח דבר בחזקה, בגזילה. רק צריך להתפלל ולהתחנן לפני השם יתברך ברחמים ותחנונים, אם יתן השם יתברך יתן ואם לאו לאו, וזה (אבות פרק ב') 'אל תעשה תפלתך קבע', מלשון גזילה, כמו שכתוב (משלי כ"ב) "וקבע את קובעיהם נפש". היינו שכל מה שהוא מבקש, הן פרנסה או בנים או שאר צרכים, אסור להתעקש ולעמוד עצמו בתפלתו, שדווקא יעשה הקדוש ברוך הוא את תפלתו, כי זה הוא תפילת קבע שלוקח הדבר בחזקה בגזילה, רק יתפלל ברחמים ותחנונים. ולכן אל תתייאש, תחיה עם הקדוש ברוך הוא, היינו שכל מה שאתה צריך תבקש רק ממנו יתברך, ואז תראה נסים נגלים שיעשה עמך הקדוש ברוך הוא.
|