שאלה: מאת יהודה: שלום לכבוד מוהרא"ש שליט"א ומועדים לשמחה. רציתי לשאול מה דעתך בנושא שימוש בחשיש וגראס, כי יש הרבה אנשים שטוענים ששום פוסק לא אסר את זה, וכן זה לא מוזכר בגמרא או בשום מקום אחר בכתבים הקדושים. האם צריך להתייחס לזה כמו אל אלכוהול, או שאולי זה חמור הרבה יותר? תודה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק חול המועד פסח י"ח ניסן התשע"ג שלום וברכה אל יהודה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אדרבה אני ישאל אותך שאלה שתענה לי, איפה כתוב בתנ"ך ובגמרא ובפוסקים שאסור לקחת רעל? ואתה תגיד לי למה באמת לא לוקחים רעל? אמת ילד קטן שעדיין השכל שלו לא התפתח, אזי הוא ישאל את השאלה הזאת, מדוע אסור לאכול רעל? אבל מי שכבר התבגר קצת, ונכנס בו אפילו קצת שכל, יבין שאם אוכלים רעל – מתים. אותו דבר מי שיש לו שכל יודע שמי שמשתמש בסמים או בגראס וכו', זה שורף לו את תאי המוח, וכבר לא מסוגל לחשוב ישר וכו', והוא ממית את עצמו בידים, ולכן לא בחינם שיש מדינות שנותנים עונש מוות על אלו שמוכרים סמים וכו', כי זה ממית את האדם לגמרי וכו'. אתה שואל האם צריך להתייחס אל זה כמו אל אלכוהול וכו', או שאולי זה חמור הרבה יותר וכו', מה אומר לך אתה צריך להבין עם השכל שלך (אם יש לך) כשאדם לוקח סמים רחמנא לישזבן או שותה לשיכרה עליו אמרו חכמינו הקדושים (תנחומא שמיני) "כי יתן בכוס עינו" בכיס כתיב, השכור נותן עינו בכוס לשתות, והחנוני נותן עינו בכיס, כי יתן בכוס עינו רואה את חבירו שותה והוא אומר לו מזוג לי ואני שותה, ומתלכלך ברעי ובמימי רגלים, יתהלך במישרים סופו למכור כל חפצי ביתו ואת כל כלי תשמישו ואין לו לא בגד ולא תשמישי הבית ולא כלום והבית ריקה מן הכל, יתהלך במשרים סוף שהוא מתיר את העבירות ועושה אותם הפקר כמישור, משיח עם אשה בשוק ומנבל את פיו ואומר דברים רעים בשכרות ואינו מתבייש לפי שנתטלטלה דעתו ואינו יודע מהו אומר ומהו עושה; לך ותסתכל בעין אמיתית על אלו שלוקחים סמים או גראס וכו', איך הם נראים? מסוממים לגמרי שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם, או לך ותסתכל בעין אמיתית אל אלו שמכורים אל אלכוהול, איך שהם שיכורים לגמרי ואינם יודעים מחייהם כלל, רק מקיאים ומטנפים את עצמם, ושוכבים כפגרים מתים וכו'. אני מאד מקווה להקדוש ברוך הוא שזה יתן לך מושג מה זה סמים וגראס וכו', ומה זה אלכוהול וכו', כדי שאתה וכיוצא בך לא תהיו מכורים לזה, כי על ידי זה עוקרים את עצמם משני העולמות לגמרי. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|