שאלה: מאת ארנון: אני רוצה לחזור בתשובה, אבל הראש שלי מלא במחשבות של ניאוף. בגלל שאף פעם לא עשיתי עבירה, יש לי סקרנות ויצר יותר מאדם שכבר נכשל בעבירה. אני רוצה לחזור בתשובה אבל זה אומר שאצטרך לוותר על התאוות שלי, והיצר הרע אומר לי "לך תנסה, ואחר כך תחזור בתשובה". איך אני יכול להתגבר על המחשבות האלו? תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ב' לסדר אחרי קדושים ה' אייר ה'תשע"ג
שלום וברכה אל ארנון נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת כי חכמינו הקדושים אמרו (סוטה ג:) העושה עבירה קשורה בו ככלב. תתאר לעצמך שאתה הולך על הדרך, וכל הדרך מלווה אותך כלב ונובח עליך, וכן בכל מקום שאתה הולך הוא כרוך אחריך ונובח עליך, וכמה שתגרש אותו זה לא מועיל כי הוא רץ אחריך, אפילו שתהיה באיזה אירוע וכו' הכלב שמה ונובח עליך ולא מועיל שום דבר לגרש אותו והוא נדבק בך, האם זו לא בושה? האם זה לא צער ועגמת נפש שכלב נדבק בך ונובח עליך? ובאמת הנביחה של הכלב היא משום שהוא שמגלה מה עשית… אבל אף אחד לא יודע ולא מבין את שפת הכלבים… ולכן אתה לא כל כך מתבייש, אבל זה מצער ומפריע מאד שהכלב קשור בך ולא עוזב אותך, ומכל שכן אחר המיתה, זו הבושה הכי גדולה כי שם כן מבינים את שפת הכלב והוא נובח ומפרסם מה עשית בדיוק. עכשיו אשאל אותך: האם כדאי לחטוא? הרי אחר כך יתפרסמו חטאיך ברבים, וזה לא יועיל כלל, כי מי שחוטא ואינו חוזר בתשובה, אחר כך יתגלה קלונו ברבים. ומה גם שמי שחטא או חוטא אינו מוצא את מקומו וכו' והולך נע ונד כמו קין, וכן אין לו שלום בית, אשתו תמיד רבה עמו ויורדת לו לחייו עד שאומר טוב מותי מחיי, והוא לא מבין מה קרה לאשתו שכל כך מתנגדת אליו ועל כל דבר שאומר או שרוצה היא אומרת לא, והוא לא מבין למה היא צריכה להתנגד לו על כל דבר. ובפרט כשהוא בעל טוב ונותן לה כל מה שהיא רק רוצה וכו', אבל באמת אלו עוונותיו שגרמו לו את כל הצרות האלו שסובל ממנה. עכשיו אשאל אותך: האם כדאי לחטוא כדי לטעום טעם עבירה? הלא תשלם על זה מחיר כבד מאד, וכל העניות והדחקות שאדם סובל זה רק מחמת חטאים ועוונות. ולכן כלך ממחשבות כאלו, ותחזור בתשובה גם בשביל המחשבות האלו שנכנסו לך במוח מחשבתך. ובעניין המחשבות שמבלבלות אותך ואתה מהרהר הרהורים רעים, ובאים בכל פעם על מחשבתך הרהורי ניאוף וזנות וכו', דע לך שרביז"ל אמר (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רלג) שמלמעלה בשמים שולחים לאדם מחשבות של ניאוף וכו' מחשבות זרות ומגונות וכו' ובזה שאדם מתגבר עליהן במחשבות קדושות, על ידי זה הוא גורם נחת רוח גדולה למעלה בשמים, כדרך המלכים והשרים שמביאים לפניהם שתי חיות והן מתנגחות אחת עם השנייה וזו שמנצחת גורמת שמחה לכל המצפים והרואים והמסתכלים וכו', כמו כן ויותר מכן באין ערך כלל בעניין המחשבות. מחשבות טהורות נקראות חיות הקודש ולהפך מחשבות זרות ומשוקצות נקראות חיות טמאות, ולכן מלמעלה שולחים לאדם מחשבות זרות והרהורי ניאוף וכו' ואם הוא מתגבר עליהן ורק חושב מחשבות טובות על ידי זה הוא גורם נחת רוח גדולה למעלה. ולכן ראה והתבונן מה לפניך.
|