ברתת וזיע עם המון ייסורי נפש ומכאובי לב, המון דמעות נוזלות בחיל, עין במר בוכה בכותבי לפניך מכתב זה. אני פונה לכבוד הרב שיושיע אותי וימצא מזור ומענה הלכתי לשאלתי, שאלה שיש בה משמעות של חיים ממש. מאידך גיסא אם לא חיים – אז מוות חס וחלילה, אמנם לא מוות של הגוף אלא צער לנפש ושברון לב, ייסורים של ממש. כיום אני נשוי ונמצא בפני תהליכי גירושין. לפני כשלוש שנים יצרתי קשר עם אישה נשואה במסגרת עבודתי עם בני נוער. באותה עת האישה הייתה פרודה מבעלה והייתה מצויה בעיצומם של תהליכי גירושין. היא חוותה התעללות נפשית וגופנית מצד בעלה, ולאור המצב בינה לבין בעלה כמובן שלא היה ביניהם שום קשר וכו'. אני ליוויתי אותה ואת בניה, וחווינו במשותף חוויות נוראיות של אלימות כלפיה והשפלות שלה ושל בניה, טיפלתי בעיקר בבנה, ונתתי לו מענה טיפולי רגשי וחינוכי. ככל שהזמן עבר התקרבנו אחד לשני ואף היינו ביחד וכו'. כבוד הרב! אנו תלויים זה בזה, מצב נפשנו חלוש ורעוע עד אשר נבוא בברית הנישואין, ומכיוון שאנו לא ביחד וממתינים להינשא, כל יום שעובר מביא עלינו מכאובים כבדים מנשוא. אנו רואים את עתידנו במשותף וזו היא הדרך היחידה בה נמצא מזור לנפשותינו. אנא, מתחננים אנו מקירות ליבנו לרב שיסייע בידינו לשים קץ לייסורים ויורנו את הדרך לבוא בברית הנישואין. אליך נשואות עיננו שבעזרת השם יתברך תמציא בפנינו את הדרך והאופן הנכון להתחתן, כי אנו לא מסוגלים אחרת. אין אנו רואים את עצמינו חיים בנפרד ללא נישואין, רבו מכאובינו רבו יסורינו, אנו רק מבקשים להתחתן כדת משה וישראל על פי תורתנו הקדושה, או אז נמצא שקט ושלווה. יש לציין שהיא כבר גרושה, ולאחר שאסיים את תהליך הגירושין שלי, אנו מתעתדים להינשא, וכל יום שעובר שאנו לא באים בברית הנישואין, נגרם לנו צער אמיתי, ולכן אנו מבקשים את עזרת הרב שליט"א שיתיר לנו את נשואינו העתידיים. ברוך השם שנינו עובדים, בריאים ומתפרנסים בכבוד. המצפים לתשובה.
השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא.
תשובה:
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר חוקת ו' תמוז התשע"ג
שלום וברכה אל שגיא נ"י
לנכון קבלתי את מכתבך.
אתה צריך לדעת שכל עוד שאישה לא קיבלה את הגט שלה, היא נקראת אשת איש, והבא עליה מיתתו בחנק (עיין רמב"ם פרק ט"ו מהלכות סנהדרין הלכה ג'), ולכן אני לא מבין מה אתה כל כך בוכה ומבכה וכו' וכו', שאני יתן היתר להתחתן עמה, הרי בפירוש אמרו אסורה לבעל ואסורה לבועל וכו', וזכור גם זכור מה שאמר החכם מכל אדם (משלי ו') "היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה: אם יהלך איש על הגחלים ורגליו לא תכוינה: כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה", ולכן תראה לחזור בתשובה שלימה, ותרד מהסיפור וכו' וכו', ואל יסית אותך יצרך להתחתן עמה, כי מרה יהיה באחרונה, כמו שכתוב (ויקרא כ' י') "ואיש אשר ינאף את אשת איש אשר ינאף את אשת רעהו מות יומת הנואף והנואפת", אתה צריך לדעת שעל הכל הקדוש ברוך הוא מוחל, אבל לא על זנות וכו', ואין על זה תירוץ שמתגבר עלי יצרי וכו', כי הבחירה חופשית, אם רוצים עושים, ואם לא רוצים לא עושים.
ולכן אתה מוכרח לחזור בתשובה שלימה, כי אחרת אני מוכרח להגיד לך שחכמינו הקדושים אמרו (בראשית רבה פרשה כ"ו סימן ה') על הכל הקדוש ברוך הוא מאריך אפו חוץ מן הזנות; ואמרו (במדבר רבה פרשה ט' סימן ז') אמר הקדוש ברוך הוא על הכל אני כובש, ועל הזימה אני כועס; ואמרו (תנחומא בראשית) על הכל הקדוש ברוך הוא מוותר, חוץ מן הזימה והזנות.
ולכן דע לך שמרה יהיה לך באחרונה אם אתה לא חוזר בתשובה תיכף ומיד, אתה חושב שהכל הפקר ולית דין ולית דיין וכו' וכו', ופתאום תקבל את המכה בצורה כזו שלא חלמת.
ולכן ראה לחזור בתשובה שלימה ולברוח מהזבל והלכלוך הזה, לפני שכבר לא תוכל לחזור, הלוואי שתחזור בתשובה שלימה.