שאלה: מאת שלומי: לכבוד הרב שלום. יהי-רצון שהקדוש ברוך הוא ישלח לך רפואה שלמה, רפואת הנפש ורפואת הגוף. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ג' לסדר בלק י' תמוז התשע"ג
שלום וברכה אל שלומי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אם רוצים ללמוד קבלה, אזי העצה היעוצה קודם ללמוד הרבה את ספרי הרמ"ק זי"ע, ובפרט את ספרו 'אלימה' וכן את ספרו 'פרדס רימונים', וכך יהיה לו מושג מה זה רוחניות וכו', ומה זה ספירות וכו', ומה זה עולמות וכו', והעיקר שתוחדר בו אמונה פשוטה בו יתברך, לידע אשר אין שום מציאות בלעדו יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא, ובמחשבה זו תמיד ילך, וזה יטהר אותו מהכל, כי כשבר ישראל רק חושב ממנו יתברך, על ידי זה נדבק באין סוף ברוך הוא, וניצול מכל רע. אשרי האדם שזוכה להכניס במוח מחשבתו תמיד אשר אין בלעדו יתברך כלל, ומצייר לפניו איך שהכל לכל הוא אור האין סוף ברוך הוא, והוא נמצא בתוך האור אשר אין עוד תענוג כתענוג הזה. ואחר כך לומדים את כתבי האריז"ל 'עץ חיים' ו'פרי עץ חיים' וה'שמונה שערים' וכו', ותכלית הלימוד הוא להמשיך על עצמו את אור האין סוף ברוך הוא, ולהתענג בזיו שכינת עוזו יתברך, כי קבלת הרמ"ק מדברת בכלליות, וקבלת האריז"ל מדברת בפרטיות פרצוף כל העולמות וכו' וכו', ואיך שתמיד יהיו לפני עיניו את שמותיו הקדושים מהעולמות וכו', וימשיך על עצמו אור וזיו וחיות ודביקות, שאין לך עוד נועם יותר גדול מזה. קבלה צריכים ללמוד במציאות, אבל לא במהות, היינו שצריכים לדעת שכך הוא סדר העולמות כמו שהאריז"ל מגלה, ולדעת שיש מציאות ודבר כזה, ובלימוד כזה מצליחים מאד, מה שאין כן כשמתחילים לחקור במהות וכו', מה הספירות ואיך הספירות וכו' וכו', על ידי זה הוא נטעה בדרכים נבוכים, וכן נכנס בחקירות שמפילות אותו אחר כך לכפירות רחמנא ליצלן. האריז"ל גילה לתלמידו רבי חיים ויטאל ז"ל איך הגיע לכל מדרגותיו – רק על ידי גודל השמחה, כי בכל מצוה ומצוה שקיים, היה כל כך שמח, שאפילו אדם שמרוויח את כל הכסף שבעולם, לא בא אל השמחה ששמח על קיום מצוותיו, ורק על ידי זה הגיע לגודל מדרגותיו. ולכן תעשה כל מה שביכולתך רק להיות בשמחה, כי הס"מ עובד על כל אדם כל כך חזק להפילו בעצבות ובמרירות ובדכאון וכו', רק על ידי הדמיונות שמכניס בו וכו' וכו', כל אחד כפי בחינתו וענינו, ולכן אתה מוכרח לעשות כל מיני פעולות שבעולם רק להיות בשמחה, והרגע שתהיה בשמחה, זה ירחיב לך את הדעת לגמרי, וכמו שאמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן י') מה שבני אדם רחוקים מהקדוש ברוך הוא, זה מחמת חסרון ישוב הדעת, ולמה אין ישוב הדעת? כי חסר מהשמחה. ולכן תמסור את נפשך להיות בשמחה ואז תזכה לגדלות המוחין וכבר לא יחסר לך שום דבר, ובפרט בלימוד קבלה צריכים להיות מאד מאד שמח שזוכה ללמוד מגילוי אלקותו יתברך, אשרי מי שמתמיד בספרי קבלה, אבל רק בהצנע, ועל ידי זה יצליח דרכו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|