שאלה: מאת אפי: לכבוד קדושת אדמו"ר מוהרא"ש שליט"א, שלום וברכה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר פנחס י"ח תמוז התשע"ג שלום רב אל אפי תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את צריכה להסביר לבעלך את מעלת ראש השנה של רביז"ל, כי בראש השנה אז הוא המשפט לכל העולם כולו, והנה ידוע כשיש משפט חמור צריכים לקחת עורך דין גדול, וככל שהמשפט יותר גדול ויותר מסובך, לוקחים את העורך דין הכי גדול, ואם נגזר עליו איזה עונש מוות רחמנא ליצלן, אזי לוקחים את העורך דין הכי גדול בעולם, ואף שזה עולה הון תועפות, מוכרים את כל מה שיש לו כדי לשלם לעורך דין, העיקר שיציל אותו ממוות בטוח לחיים, והנה רביז"ל הוא העורך דין הכי גדול בעולם, והוא הכריז (חיי מוהר"ן סימן ת"ה) הראש השנה שלי הוא חידוש גדול, והשם יתברך יודע שאין הדבר הזה בירושה מאבותי, רק השם יתברך נתן לי זאת במתנה, שאני יודע מהו ראש השנה, לא מבעיא אתם כולכם, בוודאי תלויין בראש השנה שלי, אלא אפילו כל העולם כולו תלוי בראש השנה שלי. ולכן נוסעים אל רביז"ל על ראש השנה, כדי שהוא יהיה לנו עורך דין במשפט ששופטים אז את כל אדם, והוא מוסר את נפשו עבור כל אחד שבא אליו וחוזר שם בתשובה שלימה ומבקש ממנו יתברך שישמור אותנו כל השנה מכל מיני צרות ורעות רבות וכו', ושנזכה להיכתב בשנה של בריאות והצלחה בחיים, ופרנסה טובה, ושמירה מכל מיני גניבות וגזילות ואלימות, ומכל מיני מיתות משונות, כי הצדיק האמת הוא העורך דין הכי גדול, ורביז"ל רצה שכולם יהיו אצלו בראש השנה בלי יוצא מן הכלל. ולכן בעלך צריך להבין כי בזה שהוא נוסע אצל רביז"ל, הוא מציל את עצמו ואת אשתו ואת הילדים מכל מיני מאורעות ומכשולים וסכנות שקורים בעולם, וכן שבזכות זה הוא יכתב לפרנסה בשפע, ולכל הישועות שרק צריכים, האם לא כדאי בשביל זה לנסוע לכמה ימים בסך הכל? הרי בראש השנה פועלים אצל רביז"ל במליונים וכו', כל אחד כפי האמונה החזקה בזה וכו'. ולכן למה לו לדאוג? כי אם שמה מחלקים בריאות, פרנסה, שלום בית, ילדים, נחת וכו' וכו', האם זה לא שווה פי מליון מלנסוע לעסקים מעבר לים למזרח הרחוק כמו סין, או במערב הפרוע כמו לוס-אנג'לס? ולכן אשרי הנשים שמזרזות את בעליהן לנסוע אצל ציון רביז"ל בראש השנה, כי שם נמצא העורך דין הכי גדול בעולם שהוא ממליץ עבורינו, ובזכותו נביא הביתה כל מה שאנחנו צריכים וכו'. את צריכה להגיד לבעלך אשר אסור להתבלבל משום בריה שבאה אל ציון רביז"ל, כי צריכים לדעת שציון רביז"ל הוא כמו בית רפואה שמרפא את כל החולים שבעולם, וכמו שרואים בגשמיות שיש בית חולים ענקי שאליו באים כל מיני חולים, זה סובל על הלב, וזה סובל על הכליות, וזה סובל על הכבד, וזה סובל על הראש, וזה סובל על העינים, וזה סובל על הרגלים וכו' וכו', וכל אחד בא לרפאות את המחלה שלו, ואין דבר כזה שחולה שבא ורואה כל כך הרבה חולים נמצאים במבנה אחד שיחזור אחורנית, ויגיד "מה אני מחפש פה!?" אלא כל חולה בא לרפאות את מחלתו, ואינו מסתכל על הזולת, כמו כן ויותר מכן זה בראש השנה באומן, שבאים אנשים שחטאו וכו', ופגמו וכו', וכל אחד עם הירידות והנפילות שלו וכו' וכו', בא לקבל תיקונו. ולכן אסור להסתכל על אחר כלל, רק לדעת שאני בא לרפאות את נפשי האומללה, וזה מה שנאמר אצל דוד המלך (שמואל א' כ"ב ב') "ויתקבצו אליו כל איש מצוק וכל איש אשר לו נשא ו'כל א'יש מ'ר נ'פש ויהי עליהם לשר ויהיו עמו כארבע מאות איש" כי גם אצל דוד המלך התקבצו כל מר נפש, ואיש מצוק וכו', וזה ו'כל א'יש מ'ר נ'פש ראשי תיבות אומ"ן. ולכן אסור להתבלבל מאף אחד, אלא כל אחד יבוא אל הצדיק עם מחלתו הגשמית והרוחנית, ויקבל שם רפואה וישועה והמתקת הדינים, ושנה טובה ומתוקה.
|