שאלה: מאת אלי: לכבוד הרב שליט"א. אני בחור בגיל שבע עשרה, ולצערי הרב, אדם מבוגר ושומר מצוות שהוא כבר סבא לנכדים התעלל בי מינית, והרס לי את כל החיים, כי מאז אני שרוי בדיכאון עצום, קשה לי לצאת מהבית וחיי השתנו לבלי הכר. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר ואתחנן ח' מנחם אב התשע"ג
שלום וברכה אל אלי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. על זה שאתה שואל האם מותר לך למסור אותו למשטרה, אני מוכרח להגיד לך, לא רק שמותר לך, אלא זו מצוה גדולה להכניס אותו בבית סוהר, ולא סתם להכניס אותו, אלא קודם כל לסרס אותו ואחר כך שימק בכלא עד יום פגירתו, כי אלו המושחתים והמתועבים שיכולים לאמלל בחורים צעירים, לא שווים להסתובב חופשי ברחוב, כי הם מסוכנים מאד יותר מרוצחי נפשות. ולכן מי שיכול למסור אותם יותר מהר למשטרה, תבוא עליו ברכה, כי הם אנשים חולי נפש רוצחי נפשות והם מסוכנים מאד מאד שלא יתפסו עוד קרבנות כמו שתפסו אותך. בעניינך וכו', קשה מאד לתת עצה, עם כל זאת הייתי מפנה אותך שתלך אל יעוץ של רופא או מומחה שמתמצא בדברים כאלו וכו', כי החרדה והטראומה וכו' וכו', שעוברות על אדם שניצלו אותו מינית – אין לתאר ואין לשער כלל, ונשארת בו צלקת עמוקה וכו', ויש היום המון רופאים ומומחים שמתמצאים בזה להציל נוער שעברו התעללות מינית וכו' וכו'. על פי ההקדמות של רביז"ל, עלי לומר לך שיסוד היסודות הוא שתוציא ממך את רגשי האשמה, אתה צריך לדעת שאתה לא אשם בזה שאיזה מנוול רוצח ביצע בך מעשים מגונים וכו', והוא יבוא על עונשו, אבל לך אין שום חלק בזה וכו', ולכן תוציא את רגשי האשמה ממך, ובוודאי אתה בכלל נרדף, שהקדוש ברוך הוא תמיד עומד על צד הנרדפים, וכבר אמרו חכמינו הקדושים (ויקרא רבה פרשה כ"ז סימן ה') לעולם הקדוש ברוך הוא תובע דמן של נרדפין מן הרודפין; ולכן הדבר הראשון והעיקרי – שלא יהיו בך שום רגשי אשמה כי אתה לא חייב בדבר זה, והרשע הזה שביצע בך מעשים מגונים יבוא על עונשו מקודם או אחר כך בלי שום ספק. אתה תרגיל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלך, שזה נקרא אצל רביז"ל 'התבודדות', וזה יבנה אותך נפשית ופיזית וכו', כי מרוב שברון לב ודכאון שנכנסו בך, אתה מרגיש רגשי אשמה וכו' וכו', ואם תרגיל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, תצא מעצמך וכו', ועל ידי זה תשתחרר מהלחץ התמידי שאתה נמצא בו וכו', וכן תצא מהבדידות שמאז אתה מתחבא בחדרי חדרים ולא רוצה לצאת מהבית ולדבר עם שום בן אדם וכו', כי בזה שתרגיל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, לבסוף תרגיש אדם אחר לגמרי, ותבין שהוא יתברך נמצא ואין בלעדיו נמצא, והוא יתברך לא יעזוב אותך, כי הוא אוהב אותך ורוצה את הטוב שלך, וכך תרגיש תקשורת רוחנית עמו יתברך, וזה יבנה אותך עד שלא תצטרך כבר עזרה משום בריה שבעולם, ואדרבה, אתה תוכל לעזור לנפגעים אחרים. וכן בזה שתרגיל את עצמך לדבר הרבה אל הקדוש ברוך הוא, על ידי זה תבנה את מהותך וישותך וכו' וכו', וכבר לא תצטרך להתחבאות בחדר, כי התפלה ושיחה בינו לבין קונו, בונה את האדם נפשית ופיזית, עד שלא צריך טובות מאף אחד, כי יש לו את הקדוש ברוך הוא, ובכל מה שהוא צריך ובכל מה שעובר עליו יש לו כתובת למי לפנות. ולכן תהיה חזק בזה, ואף שבהתחלה ידמה לך שאף אחד לא שומע אותך וכו' וכו', עם כל זאת תהיה חזק בזה, כי סוף כל סוף ירדו ממך כל המסכים שיש בינך לבין הקדוש ברוך הוא, ותרגיש את אמתת מציאותו יתברך. ורביז"ל הפליג מאד מאד במעלת השיחה בינו לבין קונו, והירבה לדבר איתנו שזו העצה היחידה שבאמצעותה אדם יכול לצאת מכל המרירות והדכאון והכאב שנצטברו אצלו יהיה ממה שיהיה וכו' וכו', ולכן תתחזק ביתר שאת וביתר עוז בעבודה הקדושה הזו, וכן תבקש הרבה את הקדוש ברוך הוא שתמיד תהיה שש ושמח ושיהיה חיוך על הפנים שלך, והעיקר שתצא מעצמך ולא תפחד משום בריה שבעולם, וזה יתן לך חוזק לב שזה מאד מאד נחוץ לכל אדם, כמו שאמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רמ"ט) עיקר הגבורה בהלב, כי מי שלבו חזק ואינו מתיירא משום אדם ומשום דבר, יכול לעשות גבורות נוראות ולכבוש המלחמות על ידי חוזק ותוקף לבו שאינו מתיירא ורץ לתוך תוקף המלחמה, וזה בחינת (אבות פרק ד') איזהו גבור? הכובש את יצרו, וזה היה גבורות שמשון, שנאמר בו (שופטים י"ג) "ותחל רוח הוי"ה לפעמו במחנה דן בין צרעה ובין אשתאל", שבאותן המקומות צלחה עליו רוח השם יתברך ולבש גבורה, דהיינו שבא לו חוזק ותוקף גבורה בלב, ועל ידי זה עשה גבורות נוראות. ולכן לזה יכולים לזכות רק על ידי שמרגילים את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא בתמימות ובפשיטות גמורה, שזה בונה את הגבורה בלב, עד שיש לו עזות ועקשנות דקדושה שאינו מפחד מאף אחד. הרגל את עצמך לגרוס הרבה משניות, היינו שתקנה משניות עם אותיות גדולות ועם ניקוד, ותתחיל ממסכת ברכות, וכך תגרוס פרק אחר פרק, מסכתא אחר מסכתא אפילו בלא הבנה, רק תגרוס פרקים משניות עד שתזכה לסיים את הששה סדרי משנה, ותתחיל עוד פעם, כי אין לתאר ואין לשער את גודל הזכות של אדם שגורס בכל יום המון פרקים משניות, שזה מטהר את האדם מכל מיני חלודה, כי משנ"ה אותיות נשמ"ה, וכן (תהלים ל') ה'עלית מ'ן ש'אול נ'פשי, ראשי תיבות משנ"ה, כי על ידי שגורס הרבה משניות, על ידי זה מטהר את נפשו מכל מיני חלודה וזוהמא שנדבקו בו, וכבר אמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין מב.) במי אתה מוצא מלחמתה של תורה? במי שיש בידו חבילות של משנה. ומובא (מדרש תלפיות) שאשר בן יעקב יושב על פתחו של גיהנום, ומי שהירבה ללמוד משניות אינו מניחו להכנס שם. ולכן אשרי מי שיגרוס בכל יום כמה וכמה פרקים משניות, שהוא הצלחה נצחית. הקדוש ברוך הוא יעזור שתציית אותי ותקיים את כל זה, ותראה שלא יקח הרבה זמן שתשכח לגמרי ממה שעבר עליך, ותתחיל חיים חדשים, ותוכל להתחתן ולבנות בית נאמן בישראל בגאווה ובגאון, ולא תצטרך יותר להתבייש מאף אחד, וכמובן שלא כדאי לך לדבר מזה עם אף אחד, שסתם יוציא עליך לעז וכו', ורק אם תלך אל יועץ בענינים אלו – לו תספר. חזק ואמץ מאד כי גדול אדונינו ורב להושיע, ותצא מזה, ותתחיל לחיות חיים חדשים ומאושרים.
|