שאלה: מאת משה אשר: לכבוד הצדיק מוהרא"ש שליט"א. יש לי קושי ובלבול עצום בכל פעם שאני מגיע לציון הקדוש של רבינו ז"ל, כי יש לי מחשבות תקיפות שלא עוזבות אותי, כגון: איך אפשר לדעת שהשם יתברך באמת שמח מזה שמגיעים לציון? והאם רבנו באמת שומע כל מה שמדברים אליו? הרי מובא בגמרא (שבת קנו) שהמת שומע רק עד שיתעכל הבשר? תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר עקב ט"ו אב התשע"ג
שלום וברכה אל משה אשר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
ולכן כשבאים אצל רביז"ל, זה כמו שבאים לבית חולים, ורופא מומחה גדול מאד עושה את הניתוח וכו', וכשעושים ניתוח, אזי נותנים תרופת הרדמה וכו' וכו' והחולה לא מרגיש מה עושים איתו וכו'. כמו כן הוא אצל ציון רביז"ל – כשאדם בא אל רביז"ל בוודאי הוא עוסק בתיקונו, כי בפירוש הבטיחנו בחייו אשר מי שיבוא אצלו אחר הסתלקותו היינו אל ציונו הקדוש בעיר אומין ויתן פרוטה לצדקה עבורו ויאמר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים תיקון הכללי, אפילו אם עצמו וגבהו חטאיו ופשעיו יוציאו מהשאול תחתית, וזה סובב על כל מיני פגמי הברית רחמנא לישזבן, ועל כל הירידות שבעולם. ולכן אין לך להתבלבל כלום מכל הבלבולים שמבלבלים אותך וכו' וכו' הס"מ וגונדא דיליה, כי על ידי שאדם נפגם בפגם הברית הוצאת זרע לבטלה, על ידי זה הלב שלו נתעקם בעקמומיות, והמח שלו מתבלבל בקושיות ובספיקות וכו' וכו', עד שאנשים מדברים אפילו נגד ציון רביז"ל, וכל זה בא מחמת עוונותיהם המרובים, שעל ידי זה בוראים קליפות ומשחיתים וכו' המסבבים את האדם לגמרי וכו', עד שיש אנשים שאומרים שרביז"ל לא נמצא באומן, עד כדי כך התגברו עליהם הקליפות והסטרא אחרא וכו' וכו'. ובאמת צריכים לדעת אשר רביז"ל נמצא באומן, ושם מקום גניזתו, כמו שכתב מוהרנ"ת ז"ל (ימי מוהרנ"ת סימן ס"ו) "העיר אשר בחר בו בחיים חיותו להקבר שם כאשר נשמע מפיו הקדוש פעמים אין מספר, שאמר לפני כמה אנשים שקהילת אומן הוטבה בעיניו להקבר שם, מחמת שהיו שם קדושים הרבה וכו', ובשביל זה היה עיקר שבא לאומן חצי שנה קודם הסתלקותו וכו', כי שם המקום המוכן לו מששת ימי בראשית לעסוק שם בתיקון העולם לדורות, לכל מי שיבוא אליו לשם ויאמר העשרה קפיטל תהלים הנקראים אצלינו וכו', אשרי הזוכה לזה", עיין שם. ולכן אל תבלבל את עצמך משום בריה שבעולם, רק תעשה כל מיני מאמצים שבעולם לבוא מידי פעם אל ציון רביז"ל אם אתה יכול, ואם לא, אזי תבוא פעם אחת בשנה בראש השנה, כי אמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן ת"ו) שיכולין אז אנשים לקבל תיקונים מה שבכל השנה לא היה באפשר שיהיה להם תיקון בשום אופן, אף על פי כן בראש השנה יכולין אפילו הם לקבל תיקון. אף על פי שבכל השנה אפילו הוא בעצמו ז"ל לא היה יכול לתקנם, אבל בראש השנה גם הם יכולים לקבל תיקונים, כי אמר שהוא עושה בראש השנה ענינים ותיקונים מה שבכל השנה גם הוא אינו יכול לעשות. אשרינו מה טוב חלקינו ומה נעים גורלינו שאנחנו זוכים לדעת מרבי נורא כזה, רבי נפלא כזה, רבי שמחזק ומעודד אותנו ומוליך אותנו על דרך התורה והאמונה, טוב להודות להקדוש ברוך הוא על כל החסד חינם שעשה עמנו, אשרי מי שיציית אותו, ואז טוב לו בזה ובבא לנצח נצחים.
|