שאלה: מאת ישי: שלום לכבוד הרב. אני מכיר כמה וכמה מתלמידי הרב בעבר ובהווה, וגם קורא מדי פעם את כתבי הרב, ואינני מבין מדוע כבוד הרב מתנגד כל-כך לרב בישראל, שגם אותו הנני מכיר מעט, מה הוא כל-כך נורא וגרוע שיש ביניכם מלחמה כל-כך נוראית? תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר שופטים כ"ט אב ה'תשע"ג
שלום וברכה אל ישי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. קודם כל, אתה צריך לדעת שלא כל אחד שקורא את עצמו רב הוא רב, וכדי להיות רב בישראל צריכים להגות בתורה יומם ולילה, עד שמקבל סמיכה לרבנות משלושה רבנים גאונים יראי השם וחושבי שמו, ומזה "הרב" שאתה מדבר, הוא אף פעם לא פתח ספר וכו', העיפו אותו מהישיבה כשהיה עוד בחור רווק, כי הוא התעסק עם בחורים וכו', וכן נעשה אחר כך "רב" כשהיה בחור רווק… איך יכול להיות בחור רווק "רב" בישראל כשיש איזו שאלת נשים וכו', מראות וכדומה וכו', האם זה לא מצחיק? חכמינו הקדושים הזהירונו מאד מאד מרע-בנים כאלו, ואמרו (שבת קל"ט.) תניא רבי יוסי בן אלישע אומר: אם ראית דור שצרות רבות באות עליו – צא ובדוק בדייני ישראל, שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל. עם ישראל הם קדושים, ואלמלא המנהיגים הרשעים היו כולם חוזרים בתשובה, אך מה לעשות הם הטילו אימה כל כך, עד שאסור אפילו לדבר מזה, ואוי ואבוי מי שפותח את העינים לזולת ואומר את האמת, רוצים לבלוע אותו חיים, ופותחים נגדו כל מיני תיקים וכו' וכו'. ומובא באריכות בזוהר הקדוש מי אלו הם המתחזים לרבנים, והם לא יותר מאשר רע-בנים (עיין רעיא מהימנא נשא קכ"ה:): ואתהדרו אינון ערב רב רעיין על ישראל עאנא דקודשא בריך הוא דאתמר בהו (יחזקאל ל"ד) "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם" וכו' [הערב רב הם נעשים רועים על ישראל, שהם צאנו של הקדוש ברוך הוא], ואינון ערב רב אינון עתירין בשלוה בחדווא בלא צערא בלא יגונא כלל [אלו הערב רב המנהיגים הם עשירים ויושבים בשלווה בשמחה בלי צער ובלי יגון כלל], גזלנין מארי שוחד דאינון דיינין רישי עמא (בראשית ו') "כי מלאה הארץ חמס מפניהם", עלייהו אתמר (איכה ה') "היו צריה לראש" [הם גזלנים לוקחים שוחד, והם הדיינים והראשים של עם ישראל, ואלו הצרים נעשים ראשים]. כלל זה תיקח בידיך תמיד: שאדם אסור לו להכנס באמצע סרט ולומר את דעתו, כי הוא לא יודע מה היה קודם, ולא יודע מה שקורה עכשיו וכו' וכו', ולכן אני לא יודע מאיזה רב אתה מדבר, אבל לצערינו הרב יש היום הרבה רע-בנים כאלו מושחתים וגנבים וכו' וכו' וכו', שהם גורמים לחילול שם הרבנות בין המון העם, ומשניאים את הדת על המון העם, ולא בחינם שיש כל כך הרבה אנשים שזרקו את הדת מפני "תכשיטים" כאלו שנקראים רע-בנים, ואם אתה מדבר על זה שנדמה לי שאתה מדבר ממנו, קודם כל תעשה בירור יותר מעמיק, ויתגלה לך איזה קל שבקלים הוא וכו' וכו', שמי שרק ישמע את הדברים האלו, שערות ראשו יקומו עליו וכו' וכו', איך אדם כזה יכול להקרות "רב"? המקוה של הנשים היה פסול לגמרי, אף פעם לא היה על זה הכשר וכו', ויש עדים שבאוצר מי הגשמים לא היו בכלל מים, נמצא שטבלו באמבטיה, ועברו על איסור כריתות החמור מאד מאד וכו', שאין על זה שום מחילה בעולם, וכשעשו רעש פתאום נתמלא האוצר עם מים, וזה היה באמצע תמוז… שאז בוודאי לא יורד גשם… ומה גם, שהוא לא נתן לנשים מעדות המזרח להכנס למקוה, כי אמר שהן מביאות כינים וכו', ויש על זה עדים שעדיין חיים, ומה גם שעשו הפגנה למה סגר עליהן את המקוה וכו', אשר דבר כזה לא היה מאז קבלת התורה שנשים צריכות לצאת על הרחוב מול המועצה דתית ולהפגין ש"הרב" לא נותן להן להכנס למקוה ויש על זה תמונות, והוא השתיק את הכל כדי שלא יתפרסם בעולם, ועל דבר זה אי אפשר למחול בשום פנים ואופן, שאדם שצריך להיות "רב" יסגור את המקוה לנשים שהן מעדות המזרח וכו', וכן לא נתן לתקן את העירוב, ומי שתיקן את העירוב לקח אותו לבית משפט והכשיל את כולם באיסור סקילה על ידי חילול שבת. וכן כל ההכשרים שלו הם על טריפות ונבילות וכו', והשוחט שהיה בעיירה היה קל וריק ופוחז, עם ראש מלא שערות כמו שד, ובאמצע היתה כיפה קטנטנה שהיו צריכים לחפש בין שערות ראשו אם יש לו כיפה וכו', וכשהביאו החרדים לדבר השם שוחט ירא שמים עם זקן ופיאות, הלך ומסר אותו וקיפח את פרנסתו, ועוד מסר הרבה אנשים על לא דבר וכו'. ובענין החינוך הטהור לחם כל הזמן עד היום הזה שלא יהיה חינוך טהור, ואי אפשר להסביר את גודל הרשעות שרק ביצע במשך כל השנים נגד החינוך הטהור וכו', ועדיין לא שכחו התושבים איך שלקחו שמונה מורות מכיתה א' עד כיתה ח' בניידות משטרה בגלל המסירות שלו, הוא מסית ומדיח את תושבי המקום נגד החרדים לדבר השם יומם ולילה, והכל בסיסמא "אני לא מניח עקבות אחריי", והוא אשר מנע לבנות בית כנסת עשרים שנה, לא יאומן כי יסופר באיזו רשעות ואכזריות הוא הולך נגד קהילה שלימה, וכנראה שאתה יודע את זה יותר מאתנו. ובענין שאתה כותב מוטב לאדם שיפיל את עצמו לכבשן האש ואל ילבין את פני חבירו ברבים, שכחת מה שרביז"ל אמר (ספר המדות אות בושה סימן ב') מותר לבייש את הרבנים ששוכרין את הרבנות לשם גאוה, וראוי לבזותן ולהקל בכבודן, ואין עומדין בפניהם, ואין קורין אותן רבי, והטלית שעליו כמרדעת של חמור; הרי שלך לפניך, מה שאתה כל כך מפחד מעלבון פני רשע, אשר אין עליו שום לימוד זכות, כמו שאמר רביז"ל (ספר המדות אות מריבה סימן פ"ח) אין מלמדין זכות על המסית; אדם שמסית ומדיח יומם ולילה את תושבי המקום שעוד יום יבוא ויסגרו כבישים בשבת וכו', ומדבר על יהודים תמימים שאין להם בעולם רק תורה ותפלה, אנשים שחזרו בתשובה שלימה, והיום מתנהגים כחרדים לדבר השם בכל המובנים, רובם ככולם הולכים בשבת עם בגדי חסידות, עם שטריימל ועם גרביים לבנות, ונשותיהם הולכות מגולחות וכו', לא כמו "הרבנית" שכל שערות ראשה בחוץ וכו' וכו'. יכולים לכתוב ספר שלם מה עברה הקהילה ממנו, ולכן לפני שאתה שואל או רוצה לדעת תשובה, תבדוק את זה בעצמך, כי הכל גלוי וידוע לפני החפצים באמת ומודים על האמת. תהלה לאל האנשים שחזרו בתשובה שלימה, שאתה מכיר אותם מקודם ואחר כך וכו', היום הם קובעים עיתים לתורה שלא יאומן כי יסופר, עדה שלימה יראי השם וחושבי שמו וכו' וכו', ולא מחסירים יום אחד מללמוד דף גמרא כפי סדרת דף היומי, והם מקפידים על קלה כחמורה וכו' וכו'. אני כבר לא מדבר מכל המוסדות הפיקטיבים שיש לו, וחולב את המדינה עם כל מיני תרגילים, זה נושא אחר לגמרי שלא שייך אלינו, ויבוא היום שיתגלו הגניבות ברבים. הקדוש ברוך הוא יציל את עם ישראל מרע-בנים כאלו, מושחתים שמשניאים את הדת על המון העם, והם הם אשר גורמים לרחק את נשמות ישראל ממנו יתברך. ושוב פעם אני כותב לך שאני לא יודע ממי שאתה מדבר וכו', ואם זה ממי שאני חושב, הרי לך מקצת מעשיו על קצה המזלג וכו' וכו'.
|